DSpace@İnönü

Beden eğitimi öğretmenleri gözüyle sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Salman, Ufuk
dc.contributor.author Sarı, İhsan
dc.contributor.author Mirzeoğlu, A. Dilşad
dc.date.accessioned 2019-04-30T10:44:41Z
dc.date.available 2019-04-30T10:44:41Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Salman, U , Sarı, İ , Mirzeoğlu, A . (2018). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ GÖZÜYLE SAĞLIKLA İLGİLİ FİZİKSEL UYGUNLUK KARNESİ. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5 (3), 1-24. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/download/article-file/630794
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10054
dc.description.abstract Araştırmalar fiziksel aktivitenin bireyler üzerindeki çok yönlü faydasını ortaya koymaktadır (Poitras et al., 2016). Fakat, teknolojinin hayatımıza girmesi, sağlıksız beslenme ve bunun gibi birçok nedenden dolayı hareketsiz ve sağlıksız bireylerin sayısının arttığı ve bunun üzerinde durulması gereken önemli bir konu olduğu araştırmalar tarafından ortaya koyulmaktadır (Hallal ve ark., 2012; Ng ve ark., 2014). Bu nedenle, okullarda öğrencilere fiziksel aktivite farkındalığı kazandırıp hayatları boyunca devam ettirmelerine katkı sağlayacak olan yeni bir uygulama başlatılmıştır. Sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi olarak isimlendirilen bu uygulamanın incelenerek olumlu ve olumsuz taraflarının derinlemesine ele alınması gerekli düzenlemelerin yapılabilmesine katkı sağlayacaktır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı 2016/2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde okullarda uygulanmaya başlayan sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi uygulaması hakkında beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilköğretimden 4, ortaöğretimden 4 olmak üzere toplam 8 öğretmen gönüllü olarak araştırmaya katılmıştır. İki odak grup görüşmesi ile veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilerin deşifre işleminin ardından, veriler NVIVO 11 programı ile içerik analizine tabii tutulmuştur. İçerik analizi iki uzman tarafından ayrı ayrı yapılmıştır. Görüşmelerin analizleri sonucu oluşan kod ve alt temaların 3 ana tema altında toplandığı belirlenmiştir: Kazanımlar, sorunlar ve öneriler. Bu bulgular doğrultusunda sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi uygulamasının çok yönlü faydaları olduğu ifade edilmiştir. Fakat farklı alanlarda birçok problem de katılımcılar tarafından ifade edilerek bazı çözüm önerileri sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The researches reveal that physical activity participation has many benefits for people (Poitras et al., 2016). However, the relevant literature shows that due to the technological developments, unhealthy nutritional habits and many other reasons, the number of inactive and unhealthy people has increased and this is a huge problem (Hallal et al., 2012; Ng et al., 2014). Therefore, a new implementation has been initiated at schools to improve physical activity awareness of students and to contribute to maintaining their lifelong high physical activity level. Investigating negative and positive aspects of this new implementation which is called “healthrelated physical fitness report card” could contribute to making new arrangements to improve its quality. Thus, the purpose of this research was to determine the views of physical education teachers about the implementation of health-related physical fitness report card that were initiated in schools during the second semester of 2016/2017 school year. For this purpose, 4 primary school and 4 secondary school physical education teachers as a total of 8 teachers voluntarily participated in this research. The data was obtained by two focus group interviews. After verbatim transcription of the interview recordings, the data was analysed by content analysis in NVIVO 11 software. Analyses were independently made by two experts. It was seen that the codes and subthemes constituted three main themes which are; acquisitions, problems and suggestions. The findings showed that health-related physical fitness report card implementation has multifaceted benefits. However, many problems were also stated and some recommendations were suggested. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Beden Eğitimi tr_TR
dc.subject Fiziksel Uygunluk Karnesi tr_TR
dc.subject Okul tr_TR
dc.subject Physical Education tr_TR
dc.subject Health-Related Physical Fitness Report Card tr_TR
dc.subject School tr_TR
dc.title Beden eğitimi öğretmenleri gözüyle sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi tr_TR
dc.title.alternative Health-related physıcal fıtness report card from physıcal educatıon teachers' perspectıve tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 24 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster