DSpace@İnönü

Malatya merkezinde bulunan özel ve kamuya bağlı anaokullarında sağlık eğitimi uygulamaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dayar, Deryagül
dc.date.accessioned 2019-05-03T10:16:55Z
dc.date.available 2019-05-03T10:16:55Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Dayar, D. (2000). Malatya merkezinde bulunan özel ve kamuya bağlı anaokullarında sağlık eğitimi uygulamaları. Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10162
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırma sonucunda Malatya İlindeki anaokullarında sağlık eğitimi uygulamalarının yetersiz olduğu anlaşılmıştır. Araştırma evrenini anaokulunda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Anaokullarının, binalarının sağlıklı özellikleri taşıyıp taşımadıkları gözlem ile tespit edilmiştir. Araştırmada Avrupa ve Amerika'daki okulöncesi eğitim alanında, çocuğun ihtiyaçları alanında, anaokullarının programlarının seviyeleri örnek alınmıştır. Araştırmanın sonucunda etkili bir sağlık eğitimi programı geliştirilmiştir. Anaokullarının daha iyi bir sağlık eğitimi yapabilmesi için öneriler getirilmiş, gelecekte bu önerilerin sağlayacağı faydalar bu araştırmada sunulmuştur. Dünya ülkelerinin, eğitimde ağırlık noktası okulöncesi eğitim kurumlan ve anaokullarıdır. Anaokulu eğitimi; çocuğun hızla geliştiği dönemde yapılan bir eğitimdir. Anaokulları binalarının sağlıklı olması, sağlık eğitiminin etkili olması toplum sağlığının, bireysel sağlığın gelişimine birçok yararı beraberinde getirecektir. Araştırmada bir anket geliştirilerek anaokulu öğretmenlerinin sağlık eğitimi alanındaki bilgi ve uygulamalarından veri olarak yararlanılmıştır. Birçok kaynak ve kitaptan tarama yapıldı. Araştırma için en küçük bir bilgi dahi kullanılmıştır. Bu araştırma; koruyucu sağlık eğitimi noksanlığından hareketle ele alınıp incelenmiştir. Okulöncesi eğitiminde Anaokulları birçok davranışın kazandınlabileceği bir süreci içine almaktadır, insanın sağlıklı yaşayabilmesi için bu davranışları daha küçük yaşlardan öğrenmesi, bunu ileri ki yaşlarında kullanması gerekmektedir. Çocukların anaokulu dönemi, temel eğitime bir hazırlık teşkil etmektedir. Sağlıklı bireylere eğitim vermek daha kolay ve verimli olmaktadır. Çağımızda birçok IV hastalıktan çocuklarımız ölmekte, genç nüfus büyük bir zarar görmektedir. Çocukların sağlıksız koşullarda almış oldukları mikroplar, onların portör olabilmesini hızlandırır. Portörler, kendilerinde mikrop bulunduğu halde kendi dışındaki insanları hasta edebilen kişilerdir. Gelişmiş Avrupa ülkeleri her konuda olduğu gibi sağlığa da önem vermişler, sağlık eğitimini ön planda tutmuşlardır. Araştırmada anaokullarının sağlık eğitimine pek katkıda bulunmadıkları, resmi anaokullarının özel anaokullarına kıyasla kısmen bu konuda iyi olduğu ortaya çıkmıştır. Bazı anaokullarının avantajlarının, olanaklarının diğer anaokullanndan daha fazla olduğu gözlenmiştir. Araştırmada anaokulu binalarının sağlıklı özellikleri taşımadıkları ortaya çıkmıştır. Bu sağlıksız koşullar çocuklarımızın hasta ve verimsiz bireyler olmasını hızlandıracaktır. Malatya ilindeki kamuya bağlı anaokullarının sağlık eğitimi uygulamaları, özel anaokullanndan daha iyidir. Yine kamuya bağlı anaokullarının binaları da özellikler açısından daha iyi olanaklara sahiptir. Araştırma, bu konuda daha sonra araştırma yapacak arkadaşlara fikir verebilir. %&VÜK&£KÖĞk£l %iti il..." tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Malatya merkezinde bulunan özel ve kamuya bağlı anaokullarında sağlık eğitimi uygulamaları tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 218 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster