DSpace@İnönü

Matematik öğretmenlerinin sınıf geçmeye ilişkin ilköğretim yönetmeliği hakkındaki görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şan, İsmail
dc.date.accessioned 2019-05-06T13:03:19Z
dc.date.available 2019-05-06T13:03:19Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Şan, İ. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf geçmeye ilişkin ilköğretim yönetmeliği hakkındaki görüşleri. Cilt:2 sayı:4. 18-29 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inujgse/issue/27438/286505
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10258
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe okullarında görev yapan matematik dersi öğretmenlerinin ilköğretim kurumları sınıf geçme yönetmeliği ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği ile açık uçlu yazılı anket tekniği bir arada kullanılmıştır. Araştırma varolan durumu ortaya koyuyor olması nedeniyle betimsel nitelikli bir çalışmadır. Çalışmada öğretmenlerle görüşülme yolu tercih edilmiş, ancak görüşme sırasında ses kayıt cihazının kullanımından kaygı duyan öğretmenlere açık uçlu yazılı anket uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler nvivo9 paket programına girilmiş, görüşmelere ilişkin analizlere ulaşılmıştır. Ulaşılan analiz sonuçlarına göre, görüşlerine başvurulan öğretmenlerin ilköğretim kurumları sınıf geçme yönetmeliğinin sınırlılıkları hakkında görüş bildirdiği, yönetmeliğin faydalarına değinen 4 tane öğretmen olduğu ve mevcut durumun iyileştirilmesi için öneriler getirildiği görülmüştür. Mevcut yönetmeliğin sınırlılıkları arasında en fazla öğrencilerden kaynaklanan sorunlara referans olunduğu, öğretmenlerden kaynaklanan sorunlara ve yönetmeliğin son halinden kaynaklanan sorunlara da sıkça yer verildiği görülmüştür. Bu veriler doğrultusunda, mevcut durumun iyileştirilmesi için işevuruk öneriler sıralanmaya çalışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate the views of mathematics teachers about the elementary regulations on classroom passing in Turkish education system. Interview method and open-ended questionnaire methods were employed together. This is a descriptive study due to exposing the present data. Although interview method was preferred, the open-ended questionnaire for some teachers avoiding to accept voice recording, was used to get more diversity. Data was entered to Nvivo9 package program and analyzed. According to the analyzes, all of the teachers taking part in this research expressed their opinion on the disadvantage of present written regulations about promotion system. 4 of 15 teachers expressed advantages of this system and all of them recommended some suggestions to fix present negativities. The most referred disadvantage of the system was problems arising from students. Problems arising from teachers and written regulations were referred abundantly. In accordance with the data, some useful recommendations were suggested. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mathematics tr_TR
dc.subject Elementary regulations on classroom passing tr_TR
dc.subject Teachers' view tr_TR
dc.subject Öğretmen görüşleri tr_TR
dc.subject Matematik dersi tr_TR
dc.subject İlköğretim sınıf geçme yönetmeliği tr_TR
dc.title Matematik öğretmenlerinin sınıf geçmeye ilişkin ilköğretim yönetmeliği hakkındaki görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The views of Mathematics teachers about elementary regulations on classroom passing tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 18 tr_TR
dc.identifier.endpage 29 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster