DSpace@İnönü

Kesintisiz (dikişsiz) öğrenme: bir derleme çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şad, Süleyman Nihat
dc.contributor.author İlhan, Aziz
dc.contributor.author Poçan, Serdal
dc.date.accessioned 2019-05-07T05:21:03Z
dc.date.available 2019-05-07T05:21:03Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Şad, S.N. İlhan, A. Poçan, S. (2016). Kesintisiz (dikişsiz) öğrenme: bir derleme çalışması. Cilt:3 sayı:6. 1-22 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inujgse/issue/27483/303327
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10270
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı özgün adı seamless learning olan ve ülkemizde eğitim literatürüne yeni giren kesintisiz (dikişsiz) öğrenme kavramına ilişkin yapılmış çalışmalara ait bir derleme sunmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda ulusal ve uluslararası veri tabanları “seamless learning”, “mobile seamless learning” ve “seamless” anahtar kelimeleri kullanılarak taranmıştır. Tarama sonucunda ulaşılan toplam 39 çalışma incelenerek kesintisiz (dikişsiz) öğrenme kavramıyla ilgili alan yazının en belirgin özellikleri derlenmiştir. Bilimsel çalışmalar, yayınlanma yılı, çalışmanın yapıldığı ülke, çalışma grubu/katılımcılar, çalışmada ele alınan ders/konu alanı, araştırmanın amacı, bulguları, sonuçları ve önerileri başlıkları altında kategorize edilmiştir. Yapılan derleme sonucunda kesintisiz öğrenmeyle ilgili araştırma trendinin özellikle 2013 yılında belirgin bir artış göstermeye başladığı, çalışmaların özellikle uzak doğu (Singapur, Hong Kong, Tayvan) ve ABD’de yoğunlaştığı, ilköğretim öğrencileriyle yapılan çalışmalar ile kuramsal çalışmaların ağırlıkta olduğu, konu alanı itibariyle de yabancı dil öğretimi ve fen bilgisi öğretiminin ön plana çıktığı görülmüştür. Çalışmaların amaçları, bulguları, sonuç ve önerileri açısından yapılan inceleme sonucunda araştırmalar kavramsallaştırma, kesintisiz öğrenme ortamı tasarımı, ilişkili alanlar ve akademik başarı olmak üzere dört kategori altında betimlenerek sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to present a review on seamless (continuous) learning recently introduced into the education literature in Turkey. In line with this primary purpose, the national and international databases were searched using the key words “seamless learning”, “mobile seamless learning” and “seamless”. A total of 39 studies yielded as a result of the search were analyzed and the most salient characteristics of literature on seamless learning were reviewed. Those scientific studies were categorized according to their year of publication, place of study, target group/participants, studied subject field or theme, and the purposes, results and recommendations of the studies. As a result of the review it was seen that the research trends in seamless learning began to increase significantly by 2013, most of the studies have been conducted in far east (e.g. Singapore, Hong Kong, Taiwan and the USA), studies done with elementary students and theoretical papers outnumber others, and thematically teaching foreign languages and science as subjects were studied more within the domain of seamless learning. The analysis of the studies in terms of their purposes, results and recommendations yielded accounts about seamless learning under four categories, i.e. conceptualization, designing a seamless learning environment, relevant issues, and academic performance. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kesintisiz öğrenme tr_TR
dc.subject Mobil kesintisiz öğrenme tr_TR
dc.subject Kesintisiz öğrenme ortamı tr_TR
dc.subject Yaygın öğrenme tr_TR
dc.subject Seamless learning tr_TR
dc.subject Mobile seamless learning tr_TR
dc.subject Seamless learning space tr_TR
dc.subject Seamless flipped learning tr_TR
dc.subject Ubiquitous learning tr_TR
dc.title Kesintisiz (dikişsiz) öğrenme: bir derleme çalışması tr_TR
dc.title.alternative Seamless learning: A review study tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 6 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 22 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster