DSpace Repository

Eğitim sisteminde geri bildirim ile ilgili öğretmen görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Kırbaç, Metin
dc.contributor.author Balı, Onur
dc.contributor.author Macit, Esra
dc.date.accessioned 2019-05-07T06:05:16Z
dc.date.available 2019-05-07T06:05:16Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Kırbaç, M. Balı, O. Macit, E. (2017). Eğitim sisteminde geri bildirim ile ilgili öğretmen görüşleri. Cilt:4 Sayı:7. 57-74 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inujgse/issue/27518/361869
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10287
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırmada öğretmen görüşlerine dayalı olarak eğitim sisteminde geri bildirimin incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu çalışma, nitel araştırma yöntemi benimsenerek olgu bilim deseni çerçevesinde yürütülmüştür. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Bu bağlamda çalışmanın katılımcılarını Malatya ili Merkez ilçelerinde görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 20 ilkokul ve ortaokul öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerinin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgular: Katılımcıların çoğu eğitim sürecinde geribildirime ihtiyaç olduğunu, geribildirimin bireysel olarak verilmesi gerektiğini belirtirken geribildirimin zamanı konusunda çoğu öğretim yılı içerisinde veya öğretim yılı sonunda olması gerektiğini ve geribildirimin okul müdürleri tarafından verilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Sonuçlar ve Öneriler: Sistem içerisinde geribildirimin yetersiz olduğu belirtilmiştir. Motivasyonu doğrudan etkileyen geribildirim mekanizmasının sistemde aktif bir şekilde kullanılması ve eksikleri gidermek amacıyla yeni geribildirim mekanizmalarının oluşturulması gerekmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: In this study, the feedback in the educational system was aimed to be examined based on teacher opinions. Design & Methodology: The study was carried out within the context of phenomenological design by adopting qualitative research method. Convenience sampling method was used. In this context, the participants of the study consist of 20 primary and secondary school teachers working in the central districts of Malatya and voluntarily agreed to participate in the study. The data of the study were collected with semi-structured interviews. In the analysis of the data, content analysis technique was used. Findings: It has been found that most of the participants pointed that feedback is needed in the educational processes. By most of the participants it was told that feedback should be given individually throughout the academic year and at the end of the academic year. Also it was found that most of the participants want that the feedback should be given by the "school principal". Implications & Suggestions: It is stated that the feedback in the system is insufficient. The feedback mechanism directly affects motivation and the feedback processes needs to be used actively in system and new feedback mechanisms should be formed to eliminate the deficiencies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Feedback tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.subject Education system tr_TR
dc.subject Geri bildirim tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Eğitim sistemi tr_TR
dc.title Eğitim sisteminde geri bildirim ile ilgili öğretmen görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Teachers’ Opinions about feedback in the education system tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 7 tr_TR
dc.identifier.startpage 57 tr_TR
dc.identifier.endpage 74 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record