DSpace@İnönü

Mitoz bölünme konusunun öğretimi için kavramsal değişim odaklı somut bir öğretim materyalinin geliştirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Alkan, İclal
dc.contributor.author Köksal, Mustafa Serdar
dc.date.accessioned 2019-05-07T06:31:14Z
dc.date.available 2019-05-07T06:31:14Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation İclal, A. Köksal, M.S. (2017). Mitoz bölünme konusunun öğretimi için kavramsal değişim odaklı somut bir öğretim materyalinin geliştirilmesi. Cilt:4 Sayı:8. 66-83 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inujgse/issue/33227/350605
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10298
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin mitoz bölünme konusuna ilişkin kavram yanılgılarının giderilmesine katkı sağlayacağı düşünülen somut bir öğretim materyali geliştirmektir. Yöntem: Araştırmada, materyalin geliştirilmesi için 3 paydaş grubunun (fen bilgisi öğretmeni adayları (n=36), fen bilimleri öğretmenleri (n=4) ve eğitim uzmanları (n=5) görüşlerine başvurulmuştur. Bu çalışma bütüncül tek durumlu bir durum çalışmasıdır. Çalışmada odaklanılan durum, “öğretimde kullanılacak materyalin geliştirilmesi”dir. Bu amaçla paydaş görüşlerini almadan önce öğretim materyalinin bir prototipi oluşturulmuştur. Sonrasında öğretim materyalinin prototipi paydaşların değerlendirmesine sunulmuştur. Paydaşların görüşlerini almak için açık uçlu soru formları kullanılmıştır. Ayrıca elde edilen verilerin derinliğini arttırmak için 4 öğretmen adayıyla mülakat yapılmıştır. Ayrı bir veri seti olarak, araştırmacının yaptığı öz değerlendirmeler de araştırmaya dâhil edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi için “çatışan fikirlerin karşılaştırılması” yolu kullanılmıştır. Bu yolla oluşan açıklayıcı öneri çerçevesi materyalin geliştirilmesi için kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmanın bulguları, paydaş grubunun öğretim materyaline ilişkin özelliklerden daha çok kullanışlılık, kazanıma uygunluk ve anlaşılırlık boyutlarına, kavramsal değişim yeterliliği açısından ise anlaşılırlık, verimlilik ve akla yatkınlığın sağlanması konusunda öneri yaptıklarını göstermiştir. Ayrıca dört öğretmen adayıyla yürütülen deneysel uygulamada geliştirilen öğretim materyalinin sentrozomun işlevi, mitoz bölünme evrelerinin içeriği, iğ ipliğinin işlevi ve oluşan hücre sayısı konularındaki yanılgıların giderilmesine katkı sağladığı belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: The purpose of this study is to develop a concrete material for teaching and changing misconceptions of prospective science teachers on mitosis. Design & Methodology: In the study, three stakeholder groups (prospective science teachers (n = 36), science teachers (n = 4) and education specialists (n = 5) were consulted for material development. This study is a case study in an integrated single state. The focus of the study is on "development of material to be used in teaching". For this purpose, a prototype of the teaching material was created before taking stakeholder opinions. Subsequently, the prototype of the teaching material was presented to the stakeholders' evaluation. Open-ended questionnaires were used to get the views of stakeholders. In addition, four teacher candidates were interviewed to increase the depth of the obtained data. As a separate set of data, self-assessments made by the researcher were also included in the study. For the analysis of the obtained data, the "comparison of conflicting ideas" was used. An explanatory suggestion in this way has been used to develop the framework model. Findings: The results of the study showed that the prospective teachers, the experts and the science teachers suggested more on “usability”, “alignment with teaching objectives” and “understandability” for increasing quality of the material as a teaching material while they suggested more on “intelligibility”, “fruitfulness” and “plausibility” aspects for providing conceptual change. In addition, findings of the experimental study showed that the material contributed to decrease prospective science teachers’ misconceptions regarding functions of sentrosomes, content of stages in mitosis, functions of spindle and resulting number of cells in mitosis. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Teaching with Modeling tr_TR
dc.subject Misconceptions tr_TR
dc.subject Conceptual Change tr_TR
dc.subject Kavramsal değişim tr_TR
dc.subject Kavram yanılgıları tr_TR
dc.subject Modelle öğretim tr_TR
dc.title Mitoz bölünme konusunun öğretimi için kavramsal değişim odaklı somut bir öğretim materyalinin geliştirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Development of a conceptual change-based material for teaching mitosis tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 8 tr_TR
dc.identifier.startpage 66 tr_TR
dc.identifier.endpage 83 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster