DSpace@İnönü

İngilizce konuşma kaygısı ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Orakcı, Şenol
dc.date.accessioned 2019-05-07T06:40:14Z
dc.date.available 2019-05-07T06:40:14Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Orakcı, Ş. (2018). İngilizce konuşma kaygısı ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Cilt:5 Sayı:9. 1-18 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inujgse/issue/36163/375916
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10303
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırmada, 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce konuşma kaygı düzeylerini ortaya çıkaracak “İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği”nin teknik özelliklerinin (geçerlik ve güvenirlik) belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma betimsel türde bir araştırmadır. Araştırma kapsamında, 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce konuşma kaygılarını belirleyecek bir ölçek geliştirilerek deneme uygulaması yapılması ve ölçeğin teknik özelliklerinin (geçerlik ve güvenirlik) betimlenmesi esas alınmıştır. Ölçek geliştirme çalışması toplamda iki grup ile yürütülmüştür. Bunlar: “Açıklayıcı Faktör Analizi ve Güvenirlik Hesaplama Grubu” ve “Doğrulayıcı Faktör Analizi Grubu”dur. Açıklayıcı Faktör Analizi ve Güvenirlik Hesaplama Grubu” araştırmada “İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği”nin teknik özelliklerinden yapı geçerliği ve güvenirliğini belirlemek amacıyla toplam 372 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Geliştirilen “İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği”nin belirlenen yapısının (açıklayıcı faktör analizi sonucunda) doğrulanıp doğrulanmadığının belirlenmesi için oluşturulan “Doğrulayıcı Faktör Analizi Grubu” ise toplam 402 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bulgular: İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin geçerliğini ve güvenirliğini belirleyebilmek için Kaiser–Meyer–Olkin (KMO) test, Bartlett Sphericity test, varimax eksen dördürmesi (rotation), Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı, doğrulayıcı faktör analizi gibi teknikler kullanılmıştır. Analizler sonucunda, ölçeğin 16 maddeden ve iki faktörden oluşan bir yapıya sahip olduğu görülmüştür. Araştırma, "İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği"nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir. Ölçekte yer alan maddeleri madde–toplam korelasyonları 0.387 ile 0.794 arasında değişmektedir. Varimax eksen döndürmesi işlemi sonucunda oluşan iki faktörün öğrencilerin konuşma becerilerine ilişkin kaygı düzeyini belirleme değişkeninde açıkladığı varyans % 67’dir. Bu değer sosyal bilimlerde ölçek geliştirme çalışmalarında kabul edilir düzeyin üzerinde bir değerdi. Sonuçlar ve Öneriler: İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin, İngilizce konuşma becerilerine yönelik diğer veri toplama araçlarıyla birlikte kullanılması ve elde edilen verilerin bir arada yorumlanması hem çalışmanın gücünün artması hem de İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin gelişim sürecine katkı sağlaması bakımından önerilir. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: The purpose of the study is to develop a scale of “English Speaking Anxiety” for determining 7th grade students’ anxiety levels towards speaking skills in English as a target language. Design & Methodology: This study is a descriptive study that aims to develop a scale for determining the level of students’ speaking anxiety. In addition, how to develop it and the psychometric properties (validity-reliability) of this scale were also examined by the researcher. Two groups were used for this study. They were “Exploratory Factor Analysis and Reliability Group” and “Confirmatory Factor Analysis Group”. “Exploratory Factor Analysis and Reliability Group” consists of 372 7th grade students “Confirmatory Factor Analysis Group” consists of 402 7th grade students. Findings: Exploratory factor analysis was carried out to examine construct validity of “English Speaking Anxiety Scale”. In order to determine the validity and reliability of the scale, Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) test, Bartlett Sphericity test, Varimax rotation, Cronbach alpha reliability coefficient, and confirmatory factor analysis were used. When the findings of the study are analyzed, it has been determined that the scale consists of 16 items and it has a structure composed of two factors. The study showed that “English Speaking Anxiety Scale” is a valid and reliable tool. The results of exploratory factor analysis obtained show that item-total correlations are between 0.387 and 0.794. The variance explained is 67% and this value is considered acceptable for the scale development studies in social sciences (Büyüköztürk, 2013). It has been seen in the exploratory factor analysis that the scale revealed two factors. Implications & Suggestions: The study results showed that this scale was an appropriate instrument to evaluate level of 7th grade students’ speaking anxiety. This scale can be used for measurement of the students’ speaking anxiety in English. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İngilizce konuşma becerisi tr_TR
dc.subject Kaygı ölçek geliştirme tr_TR
dc.subject Geçerlik ve güvenirlik tr_TR
dc.subject English speaking skills tr_TR
dc.subject Anxiety scale development tr_TR
dc.subject Validity and reliability tr_TR
dc.title İngilizce konuşma kaygısı ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması tr_TR
dc.title.alternative A validity and reliability study of “English speaking anxiety scale” tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 9 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 18 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster