DSpace@İnönü

Yetişkin eğitimindeki kursiyerlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Babanlı, Narmina
dc.contributor.author Akçay, Recep Cengiz
dc.date.accessioned 2019-05-07T09:56:40Z
dc.date.available 2019-05-07T09:56:40Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Babanlı, N. Akçay, R.C. (2018). Yetişkin eğitimindeki kursiyerlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. Cilt:5 Sayı:9. 87-104 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inujgse/issue/36163/411354
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10326
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırmanın temel amacı, yetişkin eğitimindeki kursiyerlerin yaşam boyu öğrenme yeterlik düzeylerinin belirlenmesi; bu yeterlik düzeylerinin cinsiyet, yaş, medeni hal, öğrenim düzeyi, özel veya resmi yaygın eğitim kurumları tarafından verilen kurslara katılıp katılmama durumu ve eğer katılmışsa katılma süresi (eğitim alma) değişkenlerine göre incelenmesidir. Yöntem: Araştırmada tarama modellerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Fatih ilçesindeki İSMEK kurslarında öğrenim gören 134’ü kadın, 112’si erkek olmak üzere toplam 246 kursiyer oluşturmaktadır. Araştırmada İSMEK kursiyerlerinin yaşam boyu öğrenme yeterlik düzeylerinin tespit etmek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘‘Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlik Ölçeği’’ kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların yaşam boyu öğrenme yeterliğinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Alt boyutlar açısından ise katılımcıların yeterlik algısının en yüksek ana dilde iletişim yeterliği boyutunda olduğu belirlenirken, en düşük ise yabancı dilde iletişim yeterliği boyutunda olduğu tespit edilmiştir. İSMEK kursiyerlerinin yaşam boyu öğrenme yeterlik düzeylerinin medeni hal ve kurslara katılma (eğitim alma) süresine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Ancak; cinsiyete, yaşa, öğrenim durumu ve kurslara katılıp katılmama durumuna göre farklılık göstermektedir. Sonuçlar ve Öneriler: Araştırma sonucunda, kursiyerlerin ana dilde iletişim yeterliği alt boyutunda en yüksek algıya sahip oldukları, yabancı dilde iletişim yeterliği boyutunda ise en düşük algıya sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre araştırmacıların, yabancı dil öğrenmedeki eksikliklerini gidermek için bazı önlemler alınabilir, yabancı dil kursları fazlalaştırılabilir ve daha seviyeye kapsamlı olabilir. Ayrıca araştırmacılar, İSMEK kursiyerlerinin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ile ilgili daha geniş bilgi elde etmek amacıyla kursiyerlerle görüşmeler gerçekleştirerek nitel çalışmalar yapabilir. Ayrıca bu çalışma daha da genişletilerek Avrupa ülkeleri ve Türkiye arasında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin farkları ele alan araştırmalar yapılabilir. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: The basic aim of this research is to determine the lifelong learning competency levels of trainees in adult education, and to investigate it in terms of gender, age, marital status, level of education, participation to official or private educational courses, and their durations. Design & Methodology: In this research general survey model was used. The study group consists of 246 students (112 male and 134 female) studying in ISMEK courses located in Fatih district, Istanbul in 2017/18 academic year. In order to determine the trainees lifelong learning competency levels, ‘‘Lifelong Learning Competency Scale” which was developed by researchers was used. Findings: According to the research findings, the level of the Lifelong Learning Competency of the trainees is significantly high. In terms of subscales, the highest competency level is observed in the native language communication, whereas the weakest level was in foreign language communication. It was observed that the competency level of ISMEK trainees doesn’t significantly differ in terms of marital status and duration of previously attended courses. Whereas it significantly differs in terms of gender, age, school level, and previously attended courses. Implications & Suggestions: As a result of the research, it was concluded that trainees have the highest level of competency in native language communication and the lowest in foreign language communication competency. Solution here can be in developing methods in teaching foreign language courses, increasing total number of courses and making courses more comprehensive. Also qualitative researches can be made by interviewing with trainees in detail in order to get more information about trainees’ lifelong learning competencies. Researches also can be made to determine the differences in lifelong learning between European countries and Turkey. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Lifelong Learning tr_TR
dc.subject Lifelong Learning Competency tr_TR
dc.subject Students of ISMEK Courses tr_TR
dc.subject Yaşam Boyu Öğrenme tr_TR
dc.subject Yeterlik Düzeyi tr_TR
dc.subject İSMEK Kursu Kursiyerleri tr_TR
dc.title Yetişkin eğitimindeki kursiyerlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri tr_TR
dc.title.alternative Lifelong learning competencies of trainees in adult education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 9 tr_TR
dc.identifier.startpage 87 tr_TR
dc.identifier.endpage 104 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster