DSpace@İnönü

Yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarının belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İşcan Ayyıldız, Neşe
dc.contributor.author Evcimen, Hasan
dc.date.accessioned 2019-05-09T11:03:39Z
dc.date.available 2019-05-09T11:03:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation İşcan Ayyıldız, N. Evcimen, H. (2018). Yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Cilt:6 Sayı:2. 14-24 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inonusaglik/issue/41092/432222
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10524
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmanın amacı, yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarını incelemektir. Yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Karadeniz Teknik Üniversitesi Tonya Meslek Yüksek Okulu yaşlı bakım programında öğrenim görmekte olan 50 öğrenci ile yapıldı. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği kullanıldı. Veriler yüzdelik, ortalama, standart sapma, bağımsız gruplarda t testi, Mann-Whitney U, One-way ANOVA ve Kruskal-Wallis Varyans Analizi testi ile değerlendirildi. Bulgular: Öğrencilerin Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği toplam puan ortalaması 71.07±5.06 olarak bulundu ve yaşlı ayrımcılığına ilişkin olumlu tutuma sahip oldukları görüldü. Erkek öğrencilerin yaşlının yaşamını sınırlama alt boyut puan ortalaması (22.14±4,23), kadın öğrencilerin yaşlının yaşamını sınırlama alt boyut puan ortalamasından (19,44±3,87) daha yüksektir. Cinsiyetin yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği toplam puan ortalamasıyla da arasında anlamlı fark olduğu bulundu (0.01). Erkek öğrencilerin yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği toplam puan ortalamasının (74,52±4,37),kadın öğrencilerin yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği toplam puan ortalamasından (70,15±5,06) daha yüksek olduğu tespit edildi. Çalışmadaki öğrencilerin kardeş sayısının yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeğinin yaşlının yaşamını sınırlama alt boyut puan ortalamasıyla ve yaşlıya yönelik olumlu tutum alt boyut puan ortalamasıyla arasında anlamlı bir fark olduğu görüldü (p<0.05). Sonuç: Yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumları olumlu bulundu. Geleceğin sağlık bakım elemanı olan yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına yönelik tutumlarının olumlu olması yaşlı bireylere sunulacak sağlık hizmetlerinin kalitesinin artmasını sağlayacaktır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yaşlı Bakım tr_TR
dc.subject Öğrenci tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Yaşlı tr_TR
dc.subject Yaşlı Ayrımcılığı tr_TR
dc.title Yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarının belirlenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 14 tr_TR
dc.identifier.endpage 24 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster