DSpace@İnönü

Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin ilkyardım bilgi düzeylerinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yetiş, Gülsüm
dc.contributor.author Gürbüz, Perihan
dc.date.accessioned 2019-05-09T11:47:11Z
dc.date.available 2019-05-09T11:47:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Yetiş, G. Gürbüz, P. (2018). Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin ilkyardım bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Cilt:6 Sayı:2. 64-76 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inonusaglik/issue/41092/483357
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10532
dc.description.abstract Günlük hayatta her yaş grubundan insan farklı durumlarda çeşitli kaza ve hastalıklar ile karşılaşabilir. Kazalar, yaralanmalar, afetler, zehirlenmeler ve hastalıklar gibi ilkyardım gerektiren durumların artışı doğru ilkyardım uygulamalarını bilmenin gerekliliğini önemli kılmaktadır. Bu araştırma; yüksekokul müfredatındaki ilkyardım eğitimi öncesinde öğrencilerin ilkyardım bilgi düzeylerini belirlemek ve ilkyardım eğitimi sırasında daha fonksiyonel bakış açıları geliştirmek amacıyla tanımlayıcı türde yapıldı. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda aktif öğrenim gören ve önlisans eğitimindeki ders müfredatına göre henüz ilkyardım eğitimi almamış olan 432 öğrenci oluşturdu. Araştırmada; araştırmacılar tarafından literatür bilgilerinden yararlanılarak hazırlanan anket formu kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesi SPSS 17.0 paket programı kullanılarak, tanımlayıcı istatistik (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) ve ki-kare analizi ile yapıldı. Sonuçlar %95'lik güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirildi. Araştırmaya katılan öğrencilerin %45.4’ü daha önce en az bir kez ilkyardım gerektiren bir olayla karşılaştıklarını, karşılaşanların %68.3’ü müdahale etmediklerini ve öğrencilerin %75.9 ‘u kendisini ilkyardım konusunda yeterli görmediklerini ifade etmişlerdir. Daha önce ilkyardım eğitimi almış olma durumu ile öğrencilerin kendilerini yeterli hissetme durumları ve bazı temel ilkyardım uygulamasına yönelik bilgilerin doğru bilinmesi durumları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0.05). Kurs alanların kendilerini yeterli hissetme ve verilen ifadelere doğru cevap verme oranlarının daha yüksek olduğu tespit edildi. Sonuç olarak; sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin ilkyardım konusunda kendilerini yeterli hissetmedikleri belirlendi. Eğitim alma durumunun öğrencilerin kendilerini yeterli hissetme durumunu etkilediği ve daha önce eğitim almış olanların ilkyardım uygulamalarına yönelik bilgilerinin daha yüksek oranda doğru olduğu görüldü. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlkyardım Bilgi Düzeyi tr_TR
dc.subject İlkyardım Eğitimi tr_TR
dc.subject Sağlık Hizmetleri tr_TR
dc.title Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin ilkyardım bilgi düzeylerinin belirlenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 64 tr_TR
dc.identifier.endpage 76 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster