DSpace@İnönü

Grup rehberliği programının lise I. sınıflarda sınıf tekrarı yapan öğrencilerin kaygı düzeylerinin azaltılmasındaki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sezer, Erkan
dc.date.accessioned 2019-05-10T06:20:17Z
dc.date.available 2019-05-10T06:20:17Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Sezer, E. (2005). Grup rehberliği programının lise I. sınıflarda sınıf tekrarı yapan öğrencilerin kaygı düzeylerinin azaltılmasındaki etkisi. Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10557
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırmanın amacı; lise I. sınıflarda sınıf tekrarı yapmakta olan öğrencilerin durumluk ve sürekli kaygı düzeyini azaltmak için eğitsel ve psikolojik yardım tekniklerini içeren grup rehberliği programını, lise I. sınıflarda sınıf tekrarı yapan öğrenciler üzerinde denemek ve sonuçta; kullanılabilir nitelikte, pratik bir grup rehberliği programı oluşturmaktır. Araştırma; grup rehberliğinin sınıf tekrarı yapmış öğrencilerin kaygı düzeyini azaltmada etkili olup olmadığım incelediği için deneysel bir çalışmadır. Araştırma; 2003-2004 eğitim-öğretim yılında öğrenimlerine davam eden, Malatya Yeşiltepe Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencileri arasından seçilen, biri deney (15 erkek, 7 kız ) diğeri kontrol ( 11 erkek, 11 kız ) olmak üzere iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencilerine, eğitsel ve psikolojik destek içerikli 10 oturumluk grup rehberliği programı uygulanmıştır. Oturumlara başlanmadan önce deney ve kontrol grubunu oluşturan öğrencilere, Öner ve Le Compte ( 1974-1977 )tarafından Türkçe'ye uyarlanan Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanteri ( D-SKE ) ön-test olarak verilmiş, deney grubu üzerinde, deneysel işlem gerçekleştirilmiştir, kontrol grubu üzerinde ise hiçbir işlem yapılmamıştır. Daha sonra gruplara, aynı ölçek son-test olarak tekrar uygulanmıştır. Araştırmanın üzerine kurulduğu denencelerin test edilebilmesi için; uygulamalardan elde edilen veriler, verilerin niteliğine göre, uygun " t " istatistiği tekniğiyle çözümlenmiştir. Yapılan istatistik çözümlere göre elde edilen bulgular ve ulaşılan sonuçlar şu şekilde özetlenebilir: 1. Eğitsel ve psikolojik yardım tekniklerini içeren grup rehberliği programı; lise I. sınıflarda sınıf tekrarı yapmakta olan öğrencilerin hem durumluk hem de sürekli kaygı düzeylerini azaltmada etkili olmuştur. 2. Grup rehberliği çalışmaları; lise I. sınıflarda sınıf tekrarı yapmakta olan akademik başarılan yüksek ve düşük öğrencilerin durumluk ve sürekli kaygı düzeylerini azaltmada aynı etkiye neden olmuştur 9.-: Araştırmanın amacı ve çalışmalardan sonra varılan bu sonuçlar dikkate alınarak, eğitsel ve psikolojik yardım tekniklerini içeren grup rehberliği programının, ortaöğretimde görev yapan psikolojik danışmanlar tarafından uygulanabilir nitelikte bir grup çalışması olduğu, özellikle sınıf tekrarı yapmış olmaktan dolayı eğitim ve öğretimin ilk aylarında uyumsuzluk çeken öğrencilerin, tekrar okula uyum sağlamalarını kolaylaştırabilir nitelikte olduğu bu sayede öğrencilerin okuldan ayrılmalarını önleyebilecek içerikte bir çalışma olduğu düşünülmektedir. Bunun yanında hazırlanan ve uygulanan grup rehberliği programına, ergenlik döneminde görülen psikolojik ve fizyolojik değişikliklerin birey üzerindeki etkisi konulu bir etkinliğin eklenmesi, öğrencilerin grup rehberliği çalışmalarından daha hoşnut bir şekilde ayrılmalarım sağlayacaktır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.subject Psikoloji tr_TR
dc.subject Psychology tr_TR
dc.title Grup rehberliği programının lise I. sınıflarda sınıf tekrarı yapan öğrencilerin kaygı düzeylerinin azaltılmasındaki etkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 142 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster