DSpace@İnönü

İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen bilgisi programındaki öğrenme-öğretme yaşantılarının öğretim ilkelerine uygunluğu (öğretmen görüşleri )

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktaş , Ali
dc.date.accessioned 2019-05-10T10:54:42Z
dc.date.available 2019-05-10T10:54:42Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Aktaş, A. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen bilgisi programındaki öğrenme-öğretme yaşantılarının öğretim ilkelerine uygunluğu (öğretmen görüşleri ). Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10623
dc.description.abstract Bu araştırma ?İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen Bilgisi Programındaki Öğrenme-Öğretme yaşantılarının, öğretim ilkelerine uygunluğu'nun Öğretmen görüşleri açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2004 -2005 öğretim yılında Malatya il merkezindeki Özel ve resmi ilköğretim okullarında görev yapan, 4. ve 5. sınıfların Fen Bilgisi dersini okutan, 152 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. (Özel ilköğretim okullarında 11, resmi ilköğretim okullarından da 141 öğretmen). Bu araştırma survey türü bir çalışma olduğundan veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Ankette, öğretmenlerin kişisel bilgilerine ilişkin 5, öğrenme-öğretme yaşantılarına ilişkin 34 soru yer almaktadır. Anketin güvenirlik derecesi Alpha: 0,77 olarak bulunmuştur. Ankette likert tipi üçlü derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Anket sorularına verilen çok (3), Kısmen (2) ve Hiç (1) puan olarak gruplandırılıp değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde Frekans, Yüzde(%), t-Testi ve Varyans Analizi gibi istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Anlamlı bir farkın çıktığı verilerde, farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için LSD testi yapılmış ve sonuçları yorumlanmıştır. Araştırmanın Sonuçları şu şekilde Özetlenebilir. 1. Araştırma kapsamında yer alan öğretmenlerin büyük çoğunluğunun, Fen Bilgisi konularını somuttan-soyuta, çocuğa görelik, basitten-karmaşığa ve yakından-uzağa öğretim ilkelerine uygun bulmadıkları, 2. Öğretmenlerin yaklaşık üçte ikisinin küme çalışmalarına yer vermediği, 3. Öğretmenlerin, öğrenme stratejilerine yeterince yer vermediği, 4. Öğretmenlerin büyük çoğunluğunun, Fen Bilgisi dersinde, laboratuar, gezi- gözlem, gösteri, proje ve problem çözme yöntemlerine yeterince yer vermediği, en çok deney ve soru-cevap yöntemlerini kullandıkları, 5. Öğretmenlerin büyük çoğunluğunun okullarındaki araç-gereçleri yetersiz buldukları, 6. Bayan öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre daha çok birden fazla kaynaktan hazırlandıkları ve ders işlenişinde pekiştireçlere daha fazla yer verdikleri, 7. Öğretmenlerin kıdemleri artıkça, izleme testleriyle belirledikleri eksiklikleri daha fazla giderdikleri, 8. Öğretmenlerin büyük çoğunluğunun Fen Bilgisi dersi ile ilgili açılan HİE kurslarına katıldıkları, fakat bu kursların yeterince verimli olmadığını düşündükleri, sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen bilgisi programındaki öğrenme-öğretme yaşantılarının öğretim ilkelerine uygunluğu (öğretmen görüşleri ) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 101 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster