DSpace@İnönü

İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okul güvenliğine ilişkin algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.date.accessioned 2019-05-13T13:03:37Z
dc.date.available 2019-05-13T13:03:37Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Özer, N. (2006). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okul güvenliğine ilişkin algıları. Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10796
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okul güvenliğine ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırmanın alt amaçları ise öğrenci algılarının okul türü, cinsiyet, sınıf düzeyi, okul büyüklüğü ve sosyo-ekonomik düzeye(SED) göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesidir. Bu amaçla Malatya il merkezinde bulunan 45 ilköğretim okulunda (42 resmi, 3 özel) eğitim görmekte olan 2.511 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırmanın analiz aşamasında öncelikli olarak, varyansların homojen olarak dağılıp dağılmadığının belirlenebilmesi için Levene'nin Varyansların Homojenliği Testi uygulanmıştır. Varyansların homojen olması durumunda deneklerin anket maddelerine verdikleri yanıtlar arasında okul türü ve cinsiyet değişkenleri açısından anlamlı bir fark olup olmadığını test etmek için t-testi kullanılmıştır. Varyansların homojen olmadığı durumlarda ise t-testi yerine Mann Whitney-U Testi yapılmıştır. Benzer biçimde varyansların homojen olması durumunda deneklerin anket maddelerine verdikleri yanıtlar arasında sınıf düzeyi, okul büyüklüğü ve SED değişkenleri açısından anlamlı bir fark olup olmadığını test etmek için tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Varyansların homojen olmadığı durumlarda ise varyans analizi yerine Kruskall Wallis-H Testi yapılmıştır. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin, okul güvenliğine ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma sonucunda ulaşılan bazı sonuçlar şöyle özetlenebilir: â ¢ Resmi ilköğretim okulu öğrencileri özel ilköğretim okulu öğrencilerine oranla; (1) okula ustura, bıçak, jilet gibi aletler getirildiği, (2) okulda bazen değerli eşya ya da para çalındığı, (3) bazı öğrencilerin okul eşya ve demirbaşlarına zarar verdiği, (4) okulda yaşça büyük ya da fiziksel olarak güçlü bazı öğrencilerin, diğer öğrencilere sözlü veya fiziksel saldırıda (örn. hakaret, küfür, dövme) bulundukları görüşlerine daha fazla katılmaktadır. â ¢ Erkek öğrenciler kız öğrencilere oranla; (1) okula ustura, bıçak, jilet gibi aletler getirildiği, (2) okul binası içinde ve bahçesinde öğretmenlerin ve yöneticilerin hiç denetlemedikleri yerler olduğu, (3) bazı öğrencilerin okula cinsel içerikli dergi, gazete ve CD getirdikleri görüşlerine daha fazla katılmaktadır. â ¢ 6. sınıf öğrencileri 7 ve 8. sınıf öğrencilerine oranla, 7. sınıf öğrencileri 8. sınıf öğrencilerine oranla; (1) okulda değerli eşya ya da para çalındığı, (2) başka öğrencilerden korkup okula gelinmediği görüşlerine daha fazla katılmaktadır. 8. sınıf öğrencileri ise 6. sınıf öğrencilerine oranla, öğrencilere cinsel tacizde (sarkıntılık, sözlü taciz, elle taciz vb.) bulunan bazı öğrencilerin olduğu görüşüne daha fazla katılmaktadırlar. â ¢ Öğrenci sayısı 1500 ve daha fazla olan okullardaki öğrenciler, öğrenci sayısı 0-500, 501-1000 ve 1001-1500 olan okullardaki öğrencilere oranla, (1) okula ustura, bıçak, jilet gibi aletler getirildiği, (2) okul bina ve demirbaşlarına zarar verildiği, (3) okulda yaşça büyük ya da fiziksel olarak güçlü bazı öğrencilerin, diğer öğrencilere sözlü veya fiziksel saldırıda (örn. hakaret, küfür, dövme) bulunduğu görüşlerine daha fazla katılmaktadır. â ¢ Alt SED'deki öğrenciler orta ve üst SED'deki öğrencilere oranla; (1) okulda değerli eşya ya da para çalındığı, (2) bazı öğrencilerin diğer öğrencileri tehdit ettiği, (3) okulda yaşça büyük ya da fiziksel olarak güçlü bazı öğrencilerin, diğer öğrencilere sözlü veya fiziksel saldırıda (örn. hakaret, küfür, dövme) bulunduğu görüşlerine daha fazla katılmaktadırlar. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate the 6th, 7th, and 8th graders? perceptions related to school safety. The secondary purpose is to investigate whether there are any differences in perceptions of students in terms of school type, gender, grade level, school size, and socio-economic status (SES). For these purposes, a self- administrated questionnaire was conducted to 2.511 students from 45 elementary schools (42 public and 3 private schools) in the city center of the province of Malatya. At the analysis stage of the research, firtsly a Levene?s Test for Homogeneity was conducted to determine if the variances differ as homogenous. For the cases where variances are homogenous, Independent T-Test is used to analyze the data in terms of school type and gender. For other cases where the variances are not homogenous Mann Whitney-U Test is used to analyze the data in terms of school type and gender. Likewise, for the cases where variances are homogenous, One Way-ANOVA Test is used to analyze the data in terms of grade levels, school size, and SES. For the cases where the variances are not homogenous Kruskal Wallis-H Test is used to analyze the data in terms of grade levels, school size, and SES. Following are some of the key results of this study which intends to determine perceptions of students about school safety: â ¢ Public school students are more likely than those in private schools to report that; (1) they know some students who bring an instrument like razor, knife or razor blade to school (2) they know a valuable property or money stolen at school, (3) they know some students who intentionally destroy or damage school properties (4) they know some students who are verbally or physically assaulted (e.g. insult, abuse, beating) by some elder or bodily stronger students. â ¢ Male students are more likely than female students to report that; (1) they know some students who bring an instrument like razor, knife or razor blade to school, (2) they know some places in schoolyard or on playground never monitored by administrators and teachers (3) they know some students who bring some magazines, newspapers, and CD?s with sexual content to school. â ¢ 6th graders are more likely than 7th and 8th graders to report that; (1) they know a valuable property or money is stolen at school, (2) they know some students skipping school because they are afraid of some other students. And also 8th graders are more likely than 6th graders to report some students who make sexual harassment (e.g., molestation, verbal harassment, touching). â ¢ Students from schools with an enrollment of more than 1.500 are more likely than students from schools with enrollment between 0-500, 501- 1.000, and 1.001-1.500 to report that; (1) they know some students who bring an instrument like razor, knife or razor blade to school, (2) they know some students who intentionally destroy or damage school properties, (3) they know some students who are verbally or physically assaulted (e.g. insult, abuse, beating) by some elder or bodily stronger students. â ¢ Students with lower SES are more likely than students with medium and higher SES to report that; (1) they know a valuable property or money stolen at school, (2) the know some students who threaten others, (3) they know some students who are verbally or physically assaulted (e.g. insult, abuse, beating) by some elder or bodily stronger students. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okul güvenliğine ilişkin algıları tr_TR
dc.title.alternative 6th,7th and, 8th graders' perceptions about school safety tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 218 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster