DSpace@İnönü

İlköğretim okulu öğretmenlerinin işledikleri disiplin suçları ve aldıkları disiplin cezaları (Adıyaman ili örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çağlar, Sibel
dc.date.accessioned 2019-05-13T13:08:52Z
dc.date.available 2019-05-13T13:08:52Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Çağlar, S. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin işledikleri disiplin suçları ve aldıkları disiplin cezaları (Adıyaman ili örneği). Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10797
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin işledikleri disiplin suçları ve aldıkları disiplin cezalarının neler olduğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada, durumun var olduğu şekliyle betimlenmesi amaçlandığından, tarama yöntemi kullanılmıştır. Yapılan işlemlerde kolaylık sağlamak amacıyla ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin işledikleri disiplin suçları ile aldıkları disiplin cezalarına ilişkin veriler benzerlikleri göz önünde bulundurularak sınıflandırılmıştır. Araştırmada aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: Araştırma kapsamındaki, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerden 2003 yılında 4608 öğretmenden 109'u (% 2,37), 2004 yılında 4409 öğretmenden 72'si (% 1,63), 2005 yılında ise 4462 öğretmenden 16'sı (% 0,35) disiplin suçu işlemiştir. Tüm öğretmenlerin disiplin suçu işleme oranlarının üç yıllık aritmetik ortalaması % 1.45 `tir. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenler en fazla, ?Sendikal eylemler? (% 50,2), en az da ?Göreviyle ilgili çıkar sağlama? (% 0,51) suçunu işlemişlerdir. Öğretmenlerin aldıkları disiplin cezaları arasında ?Aylıktan kesme? (% 42,64) ilk sırayı alırken, ?İstifa etmiş sayılma? (% 1,52) son sırayı almaktadır. Araştırma kapsamındaki 2003-2005 yılları arasında disiplin cezası alan 197 öğretmenden 155'i (% 78,68) erkek, 42'si (% 21,32) kadındır. Kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre daha fazla oranda işledikleri tek suç ?Kılık kıyafet hükümlerine uymama? (% 7,14) suçudur. Disiplin cezası alan öğretmenlerden, Sınıf Öğretmenleri (% 55,63), Türkçe Öğretmenleri (% 54,55), Sosyal Bilgiler Öğretmenleri (% 66,67), Matematik Öğretmenleri (% 12,5) ve diğer branştaki öğretmenler (% 45) oranlarıyla en fazla ?Sendikal eylemler? suçunu işlemişlerdir. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin ise en çok ?Görev mahallinde belirlenen usul ve esaslara uymama? (% 30) suçunu işledikleri görülmektedir. 6-10 yıl kıdem aralığında bulunan öğretmenlerin en fazla (59 kişi), 16-20 yıl kıdem aralığında bulunan öğretmenlerin en az (24 kişi) disiplin suçu işleyen öğretmenler olduğu ve tüm kıdem aralıklarındaki öğretmenlerin en fazla işledikleri disiplin suçunun ?Sendikal eylemler? olduğu görülmüştür. Araştırma kapsamında yer alan Adıyaman İli ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerden, disiplin suçu işleyip disiplin cezası alan 197 kişiden 125'i (% 63,45) Eğitim Fakültesi, 24'ü (% 12,18) Diğer Fakülteler, 29'u (% 14,72) Eğitim Yüksek Okulu, 18'i (% 9,14) Eğitim Enstitüsü ve 1 (% 0,51)'inin de Öğretmen Okulu mezunu olduğu görülmüştür. 2003-2005 yıları arasında disiplin cezası alan 197 kişiden 33'ünün (% 16,75) daha önceden ödül aldığı, 164'ünün (% 83,25) ise önceden herhangi bir ödül almadığı tespit edilmiştir. 2003-2005 yıları arasında disiplin cezası alan 197 kişiden 113'ü (% 57,37) daha önceden de disiplin suçu işlemişken, 84'ünün (% 42,63) ise daha önceden herhangi bir disiplin suçunu işlemediği görülmüştür. 2003-2005 yılları arasında toplam 2198 gündüzlü okuldan 176 (% 8,00) öğretmen disiplin suçu işlerken, toplam 28 yatılı okuldan 21 (% 75) öğretmen disiplin suçu işlemiştir. Toplam olarak 2217 okuldan 197 (% 8,88) öğretmen disiplin suçu işlemiştir. Disiplin suçu işleyen 197 öğretmenden, 104'ünün il merkezinde, 14'ünün ilçe merkezinde ve 79'unun köylerde görev yaptığı görülmüştür. Disiplin suçu işleme oranı, il merkezindeki ilköğretim okullarında % 88,14 ile en yüksek, köylerde ise % 4,10 ile en düşük seviyede gerçekleşmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this research, ıt has been aimed at the committed discipline crime of teachers who work in primary schools and to show the discipline punishments which they take. The scanning method has been used because of aimed at to describe the condition with its existence style. To provide easiness in procedures it is classified the committed discipline crime of teachers who work in primary schools and by keeping in mind the similar datas of discipline punishments which they take. It has been gotten the findings below in research: In research scope, the teachers who work in primary schools have committed Discipline crimes in 2003 the 109 teachers of 4608(%2,37), in 2004 the 72 teachers of 4409(%1,63), in 2005 the 16 teachers of 4462(%0,35). The three-year-old arithmetic average is %1,45 it is the rate of whole teachers? discipline crimes which they committed. The teachers who work in primary schools the most they committed crime of ?Unionism Actions? (%50,2) the least ?To get something out of duty?(%0,51). The discipline punishments of teachers; To cut salary(%42,64) is the first and to resign(%1,52) is the last. Between 2003-2005 in research scope, the 197 teachers who takes discipline punishments, the 155 of them is men(%78,68) and the 42 of them is women(%21,32) Women who committed the most rate of only crime compared to men is ?Don?t obey the appearance?(%7,14). The class teachers(%55,63), Turkish teachers(%54,55), Social Information Teachers (%66,67), Math teachers(%12,5) and in other branches have committed ?Unionism Actions? the most. The science and technology teachers have committed ?Don?t obey the rules at working area? (%30) the most In the 6-10 years period teachers the most (59 person), 16-20 years period the least (24person) are the people who committed discipline crime and it has been seen the most that ?Unionism Actions? were committed in whole seniority intervals. The primary schools in Adıyaman research scope, the teachers who committed Discipline crime?s rate is: in 197 people 125 of them(%63,45) has graduated from Education Faculty, 24(%12,18) of them is from other faculties, 29(%14,72) is from Education Vocational School 18(%9,14) of them is from Education Institute and 1(%0,51) of them is from Teachers? school. Between 2003-2005 It has been determined that people who took discipline Punishments in 197 people 33 of them (%16,75)has taken award before 164 of them(%83,25) hasn?t taken any award. Between 2003 - 2005 it has been seen that the people who took discipline punishments; in197 people 113 of them (%57,37) has committed discipline crime before and 84 of them (%42,63) hasn?t committed discipline crime. Between 2003-2005 the 176(%89,34) teachers committed discipline crime total 2198 Day schools and 21(%10,66) teachers committed discipline crime in total 28 boarding schools. The teachers who committed discipline crime in 197 people 104 of them work in City centre and 14 of them in country centre and 79 of them in village, The rate of committing discipline crime; the highest in city centres? primary schools %52,80 but the lowest in villages %40,10. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title İlköğretim okulu öğretmenlerinin işledikleri disiplin suçları ve aldıkları disiplin cezaları (Adıyaman ili örneği) tr_TR
dc.title.alternative Discipline crime of teachers who in primary schools and the discipline punisments which they take tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 104 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster