DSpace@İnönü

Yatılı ilköğretim bölge okulları ve pansiyonlu ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları (Kayseri ili örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gülbeyaz, Osman
dc.date.accessioned 2019-05-14T05:54:41Z
dc.date.available 2019-05-14T05:54:41Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Gülbeyaz, O. (2006). Yatılı ilköğretim bölge okulları ve pansiyonlu ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları (Kayseri ili örneği). Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10810
dc.description.abstract Stres, günümüzün en önemli sorunlarından biri haline gelmiştir. Çalışma hayatında gerek örgütsel, gerekse bireysel düzeyde strese yol açan birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörler yönetici ve öğretmenleri olumsuz etkileyerek fiziksel ve zihinsel olarak zorlanmalarına sebep olmaktadır. Yöneticilerin ve öğretmenlerin işte başarılı olmaları için söz konusu faktörlerin olumsuz etkilerinin en aza indirilmesi gerekir. Bunun için öncelikle strese sebep olan kaynakların belirlenmesi gerekir. Bu çalışmada, Yatılı ilköğretim Bölge Okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel stres kaynaklarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Bunun için, Kayseri linde bulunan okulların yönetici ve öğretmenlerini kapsayan bir alan araştırması yapılmıştır. Bu araştırmayla yönetici ve öğretmenlerin kişisel özellikleri ile etkilendikleri örgütsel stres kaynakları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Nowadays stress has became one of the most important problems. There are many factors that cause stress in the individual and organizational level in work life. These factors influence managers and teachers negatively, getting them to have physical and mental troubles. That managers and teachers are successful in their jobs depends on the minimization of negative impacts of these factors. To do this minimization, at first, the sources of stress must identified. This study aims to identify, describe, and understand the organizational stress sources of the managers and teachers working in Regional Boarding Primary Education Schools. For this purpose, the researcher did a survey research including the aforementioned managers and teachers of the schools in Kayseri. In this study, the relationships between personal characteristics of the managers and teachers and the organizational sources of stress influencing them was investigated. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Yatılı ilköğretim bölge okulları ve pansiyonlu ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları (Kayseri ili örneği) tr_TR
dc.title.alternative Organizational stress sources in principals and teachers working in regional boarding primary education schools and boarding primary education schools (the case of in Kayseri) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 347 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster