DSpace@İnönü

Matematik öğretmeni adaylarının analizin temel tanımlarını anlayışları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doruk, Muhammet
dc.contributor.author Kaplan, Abdullah
dc.date.accessioned 2019-05-14T10:27:04Z
dc.date.available 2019-05-14T10:27:04Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Doruk, M. Kaplan, A. (2018). Matematik öğretmeni adaylarının analizin temel tanımlarını anlayışları. Cilt:19 Sayı:3, 117-140 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/298371
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10855
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının Analiz dersinin temel tanımlarını anlayışlarını ortaya çıkarmaktır. Analizin temel tanımları olarak fonksiyon, diziler, limit, süreklilik ve türev konularındaki formel tanımlar dikkate alınmıştır. Öğretmen adaylarının bu tanımları nasıl anladıkları sorgulanmıştır. Çalışma, 2013-2014 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında, Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümü üçüncü sınıfında öğrenim gören toplam sekiz matematik öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Çalışmanın pilot uygulaması ise güz yarıyılında, dördüncü sınıfta öğrenim gören 10 ilköğretim matematik öğretmeni adayı ile yapılmıştır. Araştırma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi dikkate alınmıştır. Araştırma grubunun seçimindeki ölçüt öğretmen adaylarının sözü edilen konuların öğretiminin yapıldığı Analiz derslerini almış ve başarı ile tamamlamış olmalarıdır. Öğrencilerin ilgili derslerden elde ettikleri başarı ve genel ağırlıklı not ortalamaları dikkate alınarak ortalama başarıya sahip olanlar ile başarılı olanlar olmak üzere dörderli iki gruba ayrılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış klinik mülakatlar yardımıyla elde edilmiştir. Çalışmanın verileri her bir öğrenci ile dört defa görüşülmek suretiyle dört hafta sürmüştür. Mülakatlarda öğrencilere tanımlar sırayla formel olarak sunulmuş ve ne anladıkları ayrıntılı olarak sorgulanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin tanımları kavramsal, hatalı, sembolik anlama ve kavram karmaşası olmak üzere dört farklı şekilde anladıkları tespit edilmiştir. Bu anlamda bazı öğrencilerin formal tanımları kavramsal olarak anlamakta güçlük yaşadıkları ve kavramları birbiri ile karıştırdıkları ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to explore pre-service primary mathematics teachers’ understanding of fundamental definitions used in Calculus course. Formal definitions in function, sequence, limit, continuity and derivative topics were taken into consideration as the fundamental definitions of Calculus course. It was examined how pre-service teachers understand these definitions. The study was carried out in a state university located in Eastern Anatolia Region of Turkey and spring term of 2013-2014 academic year, with eight pre-service mathematics teachers who were junior at the department of primary mathematics education. The pilot study of the research was conducted with 10 pre-service primary mathematics teachers who were senior in the fall semester at the same university. The criterion sampling which is one of the purposeful sampling method was taken into consideration in selection of the research group. The criterion chosen by the research group is that the pre-service teachers have taken and successfully completed the Calculus courses in teaching mentioned subjects. Two successive groups, one with the average achievement and the other with the success, were separated by taking into account the achievements from related courses and their cumulative grade point average. The data of the study adopted qualitative research approach was obtained with semi-structured clinical interviews. The study's data was gathered in four weeks by interviewing with participants four times. During the interviews, the formal definitions of concepts were presented to the students at first, and then they were questioned about what they understood from the definitions in detail. As a result of the study, it was determined that the students understood the definitions in four different ways named as conceptual, erroneous, symbolic understanding and conceptual complexity. In this sense, it was emerged that some students had difficulty in conceptually understanding of formal definitions and confused concepts with each other. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Analiz Dersi tr_TR
dc.subject Formel Tanımları Anlama tr_TR
dc.subject Matematik Öğretmeni Adayı tr_TR
dc.title Matematik öğretmeni adaylarının analizin temel tanımlarını anlayışları tr_TR
dc.title.alternative Pre-service mathematics teachers’ understanding of fundamental calculus definitions tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 117 tr_TR
dc.identifier.endpage 140 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster