DSpace@İnönü

Madde güçlüklerine göre farklı sıralanan testlerde düşük ve yüksek kaygılı öğrencilerin akademik başarılarının karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğan Gül, Çilem
dc.contributor.author Çokluk Bökeoğlu, Ömay
dc.date.accessioned 2019-05-14T12:22:15Z
dc.date.available 2019-05-14T12:22:15Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Doğan Gül, Ç. Çokluk Bökeoğlu, Ö. (2018). Madde güçlüklerine göre farklı sıralanan testlerde düşük ve yüksek kaygılı öğrencilerin akademik başarılarının karşılaştırılması. Cilt:19 Sayı:3, 252-265 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/341477
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10880
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, çoktan seçmeli testlerde yer alan maddelerin güçlük düzeylerine göre farklı şekillerde sıralanmasının, düşük ve yüksek sınav kaygılı öğrencilerin test puanına ve madde ve test istatistiklerine etkisini incelemektir. Farklı madde sıralamasının düşük ve yüksek sınav kaygılı öğrencilerin test puanları ve madde ve test istatistikleri açısından karşılaştırılması yapıldığından, çalışma nedensel karşılaştırma modeli ile uyumludur. Çalışmanın verileri Ankara ilinin dört merkez ilçesinden seçilen toplam yedi okuldan toplanmıştır. Veriler toplanırken Tağ (2012) tarafından geliştirilmiş olan “Atomun Yapısı Konusuna İlişkin Başarı Testi” ve öğrencilerin kaygı düzeylerini ölçmek için Öner (1990) tarafından Türk Kültürü’ne uyarlanmış olan “Sınav Kaygısı Envanteri” kullanılmıştır. Sonuç olarak, testin maddeleri kolaydan zora, zordan kolaya ve seçkisiz sıralandığında, bazı madde güçlük indeksleri ve madde ayırıcılık gücü indekslerinin farklılaştığı gözlemlenmiştir. Üç form arasında yapılan güvenirlik katsayıları karşılaştırmasında kolaydan zora sıralanmış form ile zordan kolaya sıralanmış form ve kolaydan zora sıralanmış form ile seçkisiz sıralanmış form arasında manidar farklılık bulunmuştur tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to study the effects of varying item order in multiple choice tests on the test scores of students with low and high anxiety levels and on item and test statistics according to their difficulty indice. The study is in accordance with casual comparative research since the comparison between varying item order and test scores of students with low and high anxiety levels and item and test statistics have been made. Data of the study were gathered from seven schools in four central districts of Ankara province. “Success Test on the Structure of Atom” developed by Tağ (2012) and “Test Anxiety Inventory” adapted into Turkish Culture by Öner (1990) were used in data gathering. As a result, it was observed that some item difficulty indices and item discrimination indices varied after the test items were randomly ordered from easy to difficult and from difficult to easy. In comparison between reliability coefficients among three forms, significant differences were found between the form ordered from easy to difficult and the one ordered from difficult to easy, and between the form ordered from easy to difficult and randomly ordered one tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Madde Sıralaması tr_TR
dc.subject Çoktan Seçmeli Testler tr_TR
dc.subject Sınav Kaygısı tr_TR
dc.subject Akademik Başarı tr_TR
dc.subject Item Order tr_TR
dc.subject Multiple Choice Tests tr_TR
dc.subject Test Anxiety tr_TR
dc.subject Academic Achievement. tr_TR
dc.title Madde güçlüklerine göre farklı sıralanan testlerde düşük ve yüksek kaygılı öğrencilerin akademik başarılarının karşılaştırılması tr_TR
dc.title.alternative The comparison of academic success of students with low and high anxiety levels ın tests varying ın ıtem difficulty tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 252 tr_TR
dc.identifier.endpage 265 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster