DSpace@İnönü

Matematik öğretmen adaylarının matematiğin günlük hayat ile ilişkisi hakkındaki algı ve görüşlerinin incelenmesi*

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Didiş Kabar, Makbule Gözde
dc.date.accessioned 2019-05-14T12:28:18Z
dc.date.available 2019-05-14T12:28:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Didiş Kabar, M.G. (2018). Matematik öğretmen adaylarının matematiğin günlük hayat ile ilişkisi hakkındaki algı ve görüşlerinin incelenmesi*. Cilt:19 Sayı:3, 266-283 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/341702
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10882
dc.description.abstract Okul matematiğini öğrencilerin yaşamı ile ilişkili hale getirmek öğretmenlerin sorumluluklarından bir tanesidir. Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiğin gerçek yaşam ile ilişkilerine yönelik algı ve görüşlerini incelenmektir. Bu çalışma bir devlet üniversitesinin Matematik Öğretmenliği Programında öğrenim gören 152 ortaokul matematik öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri açık uçlu bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın amacı kapsamında, araştırma yöntemi olarak nitel araştırma modeli benimsenmiştir. Çalışmanın bulguları öğretmen adaylarının matematiğin günlük hayatta kullanımı ile ilgili algılarının sınırlı olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının birçoğu matematiğin kullanıldığı gerçek yaşam bağlamı olarak “alışveriş” bağlamını, gerçek yaşamda karşılarına çıkan/çıkabilecek matematik konuları olarak ise “oran-orantı” ve “açı” konularını ifade etmişlerdir. Diğer taraftan, çalışmanın bulguları öğretmen adaylarının gerçek yaşam problemlerini/bağlamlarını matematik derslerinde kullanmanın öğrencilere bilişsel anlamda çeşitli yararlar sağlayacağı görüşünde olduklarını göstermiştir. Bu çalışma öğretmen adaylarının matematiğin gerçek yaşam ile ilişkileri konusunda algılarının zenginleşmesine yardımcı olacak şekilde matematik öğretmen yetiştirme programlarının her sınıf seviyesinde farklı uygulamalara yer verilmesini önermektedir. tr_TR
dc.description.abstract Making school mathematics relevant to the students’ lives is one of the teacher’s responsibilities. The aim of the present study was to investigate middle-school mathematics teacher candidates’ perceptions and views about connections between mathematics and the real world. The participants of the study were 152 mathematics teacher candidates from the mathematics teacher education program at a state university. The data were collected through an open-ended questionnaire. In line with the aim of the study, a qualitative research method was used. The findings of this study showed that the perceptions of teacher candidates regarding mathematics’ real-world connections were limited. Most of the teacher candidates, regardless of class level, expressed that “shopping” is a real context in which mathematics is used. In addition, they also indicated “rate-ratio” and “angles” as mathematical topics/concepts that they (can) encounter frequently in daily life. On the other hand, the data showed that teacher candidates think that the use of real-world problems in mathematics lessons is likely to provide students with various benefits, especially in the cognitive sense. The findings of the study suggest that mathematics teacher training programs should offer different practices for each grade level to enrich the perceptions of mathematics teachers in terms of real-world connections. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematik tr_TR
dc.subject Günlük Hayat İlişkileri tr_TR
dc.subject Matematik Öğretmen Adayları tr_TR
dc.subject Mathematics tr_TR
dc.subject Real-World Connections tr_TR
dc.subject Mathematics Teacher Candidates tr_TR
dc.title Matematik öğretmen adaylarının matematiğin günlük hayat ile ilişkisi hakkındaki algı ve görüşlerinin incelenmesi* tr_TR
dc.title.alternative Investigating mathematics teacher candidates’ perceptions and views about connections between mathematics and the real world* tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 266 tr_TR
dc.identifier.endpage 283 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster