DSpace@İnönü

Öğretmenlerin sınıf içi iletişim becerilerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri?Malatya ili örneği?

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Durmaz, Songül
dc.date.accessioned 2019-05-15T05:41:48Z
dc.date.available 2019-05-15T05:41:48Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Durmaz, S. (2007). Öğretmenlerin sınıf içi iletişim becerilerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri?Malatya ili örneği? . Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10897
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğretmenlerinin kişilerarası davranış özelliklerini algılayışlarını ve İngilizce öğretmenlerinin bu davranış özelliklerini kendilerinin nasıl algıladıklarını belirlemektir. Araştırmanın alt amaçları ise öğrenci algılarının cinsiyete, annenin eğitim durumuna, babanın eğitim durumuna, ailenin aylık gelirine göre; öğretmen algılarının cinsiyete, öğretmenlikteki kıdeme, annenin eğitim durumuna, babanın eğitim durumuna, en son mezun olunan okula göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2006?2007 Malatya ili merkez ilçe belediye sınırları içinde bulunan 69 resmi ilköğretim okulunda çalışan 152 İngilizce öğretmeni ve bu okullardaki 7946, 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 126 İngilizce öğretmenine ve 1390 öğrenciye Öğretmen Etkileşim Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın analiz aşamasında bağımsız değişkenlerin kategorileri arasındaki farklılaşmalar ve ilişkileri tespite yönelik istatistikî testler yapılmıştır. Bu amaçla dağılımın normal olduğu durumlarda, çoklu karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi, ikili karşılaştırmalarda bağımsız t testi yapılmıştır. Dağılımın normal olmadığı durumlarda ise Kruskal Walles-H testi ve Mann Whitney-U testi yapılmıştır. Ayrıca öğretmen ve öğrenci algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile Pearson Çarpım Moment Korelasyon analizi yapılmıştır. İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin, İngilizce öğretmenlerinin kişilerarası davranış özelliklerini algılayışlarını ve öğretmenlerin kendilerini nasıl algıladıklarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada bağımsız değişkenler göz önüne alındığında ulaşılan bazı sonuçlar şöyle özetlenebilir: ? Öğrencilerin öğretmenlerin sınıf içi iletişim becerilerine ilişkin görüşleri, çoğu alt boyutta farklılık göstermektedir. Cinsiyet değişkeni açısından genelde kız öğrenciler öğretmenlerini daha olumlu değerlendirmişlerdir. Anne baba eğitim durumu değişkeni açısından bakıldığında, annesinin eğitim düzeyi artıkça öğrenci öğretmenini daha olumsuz değerlendirmektedir.? Öğretmen görüşlerine bakıldığında öğretmenlerin cinsiyeti, kıdemi, en son mezun oldukları okul değişkenleri açısından bir farklılık bulunmamıştır.? Öğretmen öğrenci görüşleri karşılaştırıldığında genel olarak öğretmenler kendi davranışlarını öğrencilere göre daha olumlu değerlendirmektedirler. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara dayalı olarak uygulamacılara ve araştırmacılara yönelik çeşitli öneriler şu şekildedir: ? İngilizce öğretmenlerinin kendi iletişim becerilerine ilişkin olumlu ve olumsuz yanlarını daha iyi fark etmelerini sağlamak amacıyla, içeriğini etkili iletişim ve algı konularının oluşturduğu hizmet içi eğitim programları düzenlenebilir.? Uzman kişiler tarafından öğrenciler için etkili iletişim ve algı konularında seminerler düzenlenebilir, konferanslar verilebilir.? Sınıf içi iletişimin odak olarak alındığı derslerin eğitim fakültelerinin programlarındaki zorunlu dersler arasında yer alması sağlanabilir.? Öğrenci-öğretmen iletişimini arttırmak için her dönem bir kere yapılan veli toplantılarının sayısı arttırılabilir ve bu toplantılar öğretmenin, velinin ve öğrencinin de katıldığı özel görüşmeler şeklinde yapılabilir.? Öğrencilere özgürlük kavramı iyi açıklanarak, özgürlüğün sınırsız olmadığı belirtilmeli ve gerekiyorsa sınırları öğrencilerin de katılımıyla belirlenmelidir.? Sınıf dışı iletişimin sınıf içi iletişimi etkilediği gerçeğinden hareketle ders saatleri dışında; koridorda, bahçede, her yerde ve her fırsatta öğretmenler öğrencilerle olan iletişimlerini geliştirmek için çaba sarf etmeye özendirilebilir. ? Sınıf içi iletişimi geliştirmek için öğretmenlerin öğrencilerle iletişimlerinde öğrencinin aile yapısına ilişkin bilgi sahibi olmaları sağlanmalıdır. Anahtar kelimeler: Sınıf Yönetimi, sınıf içi iletişim, İngilizce öğretmenlerinin kişilerarası özellikleri. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study was to investigate eighth grade students? perceptions of their English teachers? interpersonal behaviors and teachers? own perceptions about themselves. The sub-problems of this study are whether the students? perceptions differentiate from gender, mother?s education level, father?s education level, family income and whether the teachers? perceptions differentiate from gender, seniority, mother?s education level, father?s education level, the last school graduated from.The scope of the research consists of 152 English teachers who work in 69 public elementary schools in Malatya in the academic year 2006-2007 and 7946 eighth grade students in these schools. The Questionnaire on Teacher Interaction was applied to 126 English teachers and 1390 students who are the sampling of the research .The statistical tests were applied oriented relationships and the differentiations between classes of independent variables. For this purpose, in the normal, One-Way ANOVA; in paired comparisons independent T Test was used. Where the variances are not homogeneous, Kruskal Wallis-H and Mann Whitney-U tests was used. Besides, to specify the relationship between the perception of teachers and students the analise of Pearson Product Moment Correlation was used. At the end of the study which aims to investigate eighth grade students? perceptions of their English teachers? interpersonal behaviors and teachers? own perceptions about themselves, When the independent variables are looked in generally the results can be summed up like these: ? The students? perceptions related to the teachers? communication skills in the classroom vary in many sub-dimensions. Because of the variance in the gender, the female students have evaluated their teachers more positively. When the parents? variance is looked at; the better education the mothers have, the more negatively the students have evaluated their teachers. ? When the teachers? perceptions is looked at; teachers? gender, seniority and the last school they have gratuated, there haven?t been many differences. ? When the teacher and the student perceptions are compared, the teachers generally evaluate their own behaviour more positively than the students do.Based on the findings obtained with the research, some recommendations directed to the pragmatists and researchers are like that:? In order to to provide the English teachers notice the positive and negative aspects about their own communication skills, in-service training programs, which includes the issue of effective communication and perception, should be organized. ? Conferences and seminaries about effective communication and perception may be given to the students by the experts.? It would be useful that especially the lessons which focus on classroom communication, take place among the compulsory lesson in the programs of faculities of education. ? To improve the teacher-students communication, the number of the parents meetings hold in each term, should be increased and these meetings should be done as special interviews with the attendance of students, parents and teachers.? The concept of freedom should be explained well, it should be expressed that freedom is unlimited and if necessary, the limits of it should be determined by the attendancy of the students. ? By cosidering the out of class communication effects the communication inside the class, at the coridors, in the garden in other words everywhere and everytime, teachers should be encouraged to improve their communication with the students. ? To improve the communication in the classroom, it should be provided for the teachers to have an information about the family structure of the students. Key words: Class Management, classroom interaction, English teacher?s interpersonal behavior. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Öğretmenlerin sınıf içi iletişim becerilerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri?Malatya ili örneği? tr_TR
dc.title.alternative Teachers' and students? perceptions related to teachers? interpersonal behaviors tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 203 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster