DSpace Repository

ISO 9000 kalite güvence sistemi ve bir alan uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.author Ayhan, Furkan
dc.date.accessioned 2019-05-15T09:52:56Z
dc.date.available 2019-05-15T09:52:56Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Ayhan, F. (2007). ISO 9000 kalite güvence sistemi ve bir alan uygulaması. Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10934
dc.description.abstract 20. yüzyılda dünyamızda yasanan teknoloji ve sanayi devrimleri gibi ekonomi de bir çesit devrim geçirmistir. Yüzyıllardır var olan ekonomik kurallar da yeni dönemde degismek zorunda kalmıstır. Artık günümüz ekonomi degerlerinin en önemli unsurlarından biri de kalite olmustur. Kalite, en genel ifadeyle amaca uygunluk seviyesidir. Günümüzde kalite yalnızca ekonomik degil, tüm alanlarda hayatımızı sekillendirmektedir. Bugün artık herkes kendi hayatlarının amaçlarına yönelik olarak kendi kalite unsurlarını belirlemekte ve bunlara göre yasamaktadır. sletmeler açısından bakıldıgında da kalite çok büyük önem arz etmektedir. Kaliteyi artık sadece saglamaya çalısmak yeterli degil, kalitenin bir sistem haline getirilip sürekli uygulanabilirliginin saglanması gerekmektedir. Kalite sistemlerinin saglanmasının en kolay yöntemi, hazır olan mevcut kalite sistemlerine uyum saglamaktır. Bugün hazır kalite sistemi denildiginde akla ilk önce ISO gelmektedir. ISO, Uluslararası Standardizasyon Örgütü'nün kalite belgesidir. İlk defa 1987 yılında kullanılmaya baslanmıs olan ISO standardizasyon belgesi, 1994 ve 2000 yıllarında revizyona ugramıstır. ISO'nun 2000 yılındaki revizyonunun en önemli özelligi, kaliteyi güvence altına almayı amaçlayan bir sistemden, kaliteyi yönetim sekli haline getirmeyi amaçlayan bir sisteme olan dönüsümüdür. Bu çalısma ile, ISO'nun 2000 yılında gerçeklestirmis oldugu revizyonun incelenmesi, Malatya Organize Sanayi Bölgesi ve çevresinde ISO belgesini kullanmakta olan isletmelerin revizyon sürecini kendi bünyelerine uygulamada ne gibi sorunlar yasadıklarının ortaya konulması, ayrıca ileride yapılacak muhtemel revizyonlara yönelik talep ve ihtiyaçların belirlenmesi hedeflenmistir. Yine bu çalısmanın, ISO 9000:2000 kalite belgesine sahip olmak isteyecek isletmelere de yol gösterebilecek bir nitelige sahip olması amaçlanmıstır. tr_TR
dc.description.abstract In the 20th century, there has been a revolution at economy just like technology and industry. The economical rules, that endure for centuries, had to be changed. Quality has become one of the most important element of today?s economical values. With a general definition, quality means suitability level of aim. Today quality not just rule the economy, but also shape our lives. Nowadays, everyone determines their quality conditions and adjust their lives to them. Accourding to the view of the companies, quality carries big importance too. It?s not enough to just provide quality, but it?s an obligation to make the systems of the quality and endure them. The most easiest way of providing them is to use prepared quality systems and fit for them. ISO, which is the International Standardisation Organisation?s quality certificate, is the most well known quality system in the World. ISO certification system had been started to used in 1987, and revisioned in 1994 and 2000. The 2000 revision?s most important characteristic is the change from quality guarantee system to quality management system. In this study, it?s aimed to reserch ISO?s 2000 revision , to reveal the problems that had been endured by the companies which settled around Malatya Organised Industrial Devision, and to determine the needs and demands of the companies which uses ISO 9000 for the probable future revisions that ISO plans to make. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İşletme tr_TR
dc.subject Business Administration tr_TR
dc.title ISO 9000 kalite güvence sistemi ve bir alan uygulaması tr_TR
dc.title.alternative ISO 9000 quality guarantee system and a field practice tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 155 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record