DSpace@İnönü

Malatya ilinde okulöncesi eğitim programının uygulanmasında öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (anasınıfları üzerine bir çalışma)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uzun, Halil
dc.date.accessioned 2019-05-15T10:23:02Z
dc.date.available 2019-05-15T10:23:02Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Uzun, H. (2007). Malatya ilinde okulöncesi eğitim programının uygulanmasında öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (anasınıfları üzerine bir çalışma). Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10943
dc.description.abstract Bu araştırma, 36-72 Aylık Çocuklar için hazırlanmış olan ve 2002- 2003 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan Okul Öncesi Eğitim Programı'nı (O.Ö.E.P.), okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, betimsel bir alan araştırmasıdır. Malatya İli Belediye Sınırları içindeki, MEB'e bağlı, bünyesinde anasınıfı bulunan 36 resmi ve özel ilköğretim okulu ve altı anaokulunun altı yaş düzeyi sınıfındaki 63 okul öncesi öğretmeni araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Araştırmada evren üzerinde çalışılmış ve veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde öğretmenlerin kişisel bilgileri ve okul öncesi eğitim kurumunun demografik bilgileri ile ilgili dört soru; ikinci bölümünde ise Okul Öncesi Eğitim Programı'nın uygulanmasında öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesine yönelik kırk beş madde bulunmaktadır. Anketin güvenirlik derecesi Crombach Alpha = 0,90 olarak bulunmuştur. Ankette likert tipi beşli derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Anket sorularına verilen her zaman (5), çoğu zaman (4), orta sıklıkta (3), bazen (2), hiç (1) cevapları puan olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 13.0 istatistik programı aracılığıyla Frekans ve Yüzde (%), Varyans Analizi ve Non- Parametrik Testler gibi istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Anlamlı farkların çıktığı verilerde, farklılığın değişkenlerin hangi basamakları arasında olduğunu belirlemek için LSD ve Mann Whitney U testleri yapılmış ve sonuçları yorumlanmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analizi sonucu elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir; Malatya İli Belediye Sınırları içinde MEB'e bağlı, resmi veya özel, bünyesinde anasınıfı bulunan ilköğretim okullarında ve altı yaş grubu olan anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin çoğunun çocuk gelişimi ve eğitimi veya okul öncesi öğretmenliği mezunu olduğu, bir çoğunun görevinde kıdem olarak ilk beş yılının içinde olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının genellikle orta düzey sosyo-ekonomik bölgelerde bulunduğu, öğrenci sayılarının 21-30 arasında olduğu ve sınıflarda büyük oranda öğrenci yoğunluğu yaşanmadığı saptanmıştır. IV OÖEP'nın uygulanmasında, okul öncesi öğretmenlerinin büyük çoğunlukla, eğitimi planlarken veya uygularken OÖEP'ndaki hedeflerden uygun olanları seçtiklerini, çocukların sorumluluk almalarına ve aldıkları sorumlulukları yerine getirmede çocuklara destek olduklarını, çocukların yaratıcılıklarını öne çıkarma ve destekleme konusunda ve liderlik özellikleri taşıyan çocukların bu özelliklerinin desteklenmesi ve diğer çocukların da liderlik özelliklerinin ortaya çıkarılması konusunda etkinlikler yapıldığı saptanmıştır. Buna karşılık, programın uygulanmasında, eğitim ortamının hazırlanmasında sınıf dışı ortamları ve imkanları göz önüne alma konusunda, eğitim öğretim materyallerinin sınıfta hazır bulundurulmasında, konuların çocuğun çevresel ve bireysel gereksinimlerini karşılayacak şekilde seçilmesinde, okul öncesi öğretmenlerinin sınırlılıklarla karşılaştıkları görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract This study was prepared to evaluate on the preschool education teachers? views about the Preschool Education Programme, which was prepared for the children between 36-72 months and which was first implemented in the school year of 2002-2003. This study is a descriptive field research. The universe of the study consists of 63 pre-school teachers of thirty-six public and private primary schools that have preschool classes and six nursery schools. The study was conducted with all of these 63 teachers and surey technique was used for collecting data. In the first part of the survey, personal informations of the teachers and four questions related to the demographic information of the pre-school institution; in the second part of the study, forty-five items fort he evaluation of the teachers? views about the implementation of Pre-School Education Programme were given. The reliability point of the survey is Alpha=0,90. Likert Type Scale was used in the survey. For the analysis of the data Frequency and Percentage (%), Variance Analysis and Non Parametric Tests were used throug SPSS13.0 statistics programme. The data where meaningful differences had been founded, LSD and Mann Whitney U tests were implemented to identify where the difference of variables exists and the results were explained. The findings, which were found with the analysis of the collected data, can be summarized as in the following; It was understood that in public and private primary schools and nursery schools which had classes for six year old children in Malatya, most of the pre-school teachers were graduated at Child Deelopment and Education or Pre-Primary Teaching and most of these teachers were in their first five year of their teaching profession. Besides, it was understood that Pre-School Education Institutions existed at middle level social economical districts, the number of the students were between 21-30 sudents. It was determined that in the implementation of Pre-School Education Programme (OÖEP), most of the teachers chose the suitable goals in OÖEP for the planning and implementing of education, the activities were done to help children in showing their creativity, to support them and to identify the student who has leadership characteristics. VI After all, it is seen that pre-school teachers had some difficulties in the implementation of the programme, in taking into account of the environment out of the classroom and the possibilities for preparing the educational environment, the readiness of the materials for education and training, and in determining the subjects according to the individual needs of the child and other environmental needs. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Malatya ilinde okulöncesi eğitim programının uygulanmasında öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (anasınıfları üzerine bir çalışma) tr_TR
dc.title.alternative The evaluation of theachers' opininons about the application of preschool education curriculum in Malatya (a research on pre-primary classes) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 88 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster