DSpace@İnönü

İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileri öğretmenleri ve velilerinin öğrenme stili profillerinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bedir, Gülay
dc.date.accessioned 2019-05-15T10:59:19Z
dc.date.available 2019-05-15T10:59:19Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Bedir, G. (2007). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileri öğretmenleri ve velilerinin öğrenme stili profillerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmış Doktora lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10956
dc.description.abstract Öğrencilerin öğrenme stillerinin bilinmesi, akademik basarılarının artırılması açısından önemli görülmektedir. Bu arastırma ile ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin, öğretmenlerinin ve öğrenci velilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu arastırmada, nicel ve nitel yöntemler birlikte kullanılmıstır. Arastırmada kullanılan öğrencilerin öğrenme stillerini (görsel öğrenenler, isitsel öğrenenler, dokunarak öğrenenler, ve okuyarak öğrenenler) belirlemeye yönelik ?Öğrenme Stilleri Testi? arastırmacının kendisi tarafından gelistirilmistir. Arastırmada kullanılan testin, geçerlik kanıtlarının belirlenmesi için uzman görüsüne basvurulmustur. Güvenirlik çalısmaları için ise test-tekrar yöntemi uygulanmıstır. Arastırmada çalısma grubuna uygulanan öğrenme stilleri ölçeği bir ay sonra öğrenci, öğretmen ve velilere tekrar uygulanmıstır. ?ki uygulama arasındaki iliski ?Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon? ile hesaplanmıstır. Bu arastırmanın çalısma grubunu, Tokat Sehir merkezinde bulunan ilköğretim okullarından seçilen 4. ve 5. sınıf (2. Devre ) öğrencileri, ilköğretim öğretmenleri ve 4 öğrenci velileri olusturmaktadır. Arastırmaya 50 ilköğretim öğrencisi, 50 ilköğretim öğretmeni ve 50 öğrenci velisi katılmıstır. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim öğrencilerinin, öğretmenlerinin ve velilerin en yüksek puanı dokunma belleğinden aldıkları belirlenmistir. 2. sırada görme belleği, 3. sırada okuma belleği ve 4. sırada isitme belleği yer almıstır. Arastırmaya katılan deneklerin daha çok dokunsal ve görsel öğrenme eğilimi gösterdikleri belirlenmistir. ?lköğretim öğrencilerinin, öğretmenlerinin ve öğrenci velilerinin öğrenme stilleri arasında sayısal değerler açısından farklılık olmasına rağmen görme, isitme ve dokunma bellekleri açısından aralarında anlamlı bir fark bulunamamıstır. Okuma belleğinde gruplar arasında bir farkın olduğu belirlenmistir. LDS testi uygulanarak öğretmen ve veliler arasında fark olmadığı fakat öğrenci- öğretmen ve öğrenci ? veli öğrenme stilleri arasında öğrencilerin lehine bir farkın olduğu tespit edilmistir. Kombine bellek açısından da gruplar arasında fark olduğu tespit edilmistir. LDS testi sonucunda, öğrenci ile veli arasında fark olmadığı fakat veli ile öğretmen ve öğrenci ile öğretmen arasında fark olduğu belirlenmistir. Anahtar Kelimeler: Öğrenme Stili, ?lköğretim, Değerlendir tr_TR
dc.description.abstract Being aware of learning styles bears importance in terms of increasing academic success and sustaining lifelong learning effectively. This study aims to determine the learning styles of 4th and 5th grade primary school students, teachers and their parents. Both qualitative and quantitative methods were utilized in this study. Developed by the researcher, ?Learning Styles Test? was administered to the subject students in order to identify their learning styles (visual learners, auditory learners, tactile learners, and readers). Validity of the test was estimated by cooperating with an expert. On the other hand, test/re-test procedure was carried out to assess the reliability of the test. Learning styles scale that had been applied to the subject group a month ago was administered to the students, teachers and parents again The correlation between the two application was estimated by using ?Pearson Momentler Correlation? Study group of this research included 4th and 5th grade (second half) primary school students, their teachers and parents in the city center of Tokat. The numbers of students, teachers and parents who participated in the research are 50 in each group. 6 Data analysis revealed that all of the subjects (students, teachers, and parents) scored the highest for tactile memory while visual memory, auditory memory, and reading memory were second, third and fourth respectively. Subjects were identified to have a tendency for tactile and visual learning. Although the scores assigned to visual, tactile, and auditory learning styles differed across the groups of students, teachers, and parents, no significant difference among the groups was determined in terms of their preference. However, groups differed in terms of reading memory. Scrutinized through LDS test, results showed that teachers and parents were not different, yet there was a discrepancy advantageous for students between students & teachers and students & parents. Moreover, groups were identified to differ in terms of combined memory. Again, the results of LDS test reveled that there was no difference between students & parents whereas teachers & parents and students & teachers differed significantly. KeyWords: Learning Style, Primary School, Assessment tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileri öğretmenleri ve velilerinin öğrenme stili profillerinin değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluatinng learning style profiles of 4th and 5th grade primary school students, teacher and their parents tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 209 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster