Yayın tarihi için Cilt 20 Sayı 1 listeleme
-
Ertürk, Ramazan
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Araştırmada okul müdürlerinin etik liderlik davranışları, öğretmenlerin okul müdürüne güven algıları ve örgütsel bağlılıkları arasında ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. İlişkisel tarama yöntemi kullanılan araştırmanın ...
-
Mutlu, Hikmet Serdar; Kanat, Sevtap
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Plastik ve görsel iletişim sanatlarından biri olan seramiğin, tasarım ilke ve elemanları açısından; kavram, fikir, metin gibi sözel unsurları yüzeysel ve üç boyutlu betimleyen, yorumlayan ve birçok alanda olduğu gibi tıp ...
-
Özgen, Kemal
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirme etkinlikleri tasarlama becerilerini incelemektir. Tasarlanan etkinlikler amaç, bilişsel süreçler ve matematiksel yeterlik ve ...
-
Erkoç, Arzu
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Türkiye’de gerek devlet gerek vakıf üniversitesi olsun İngiliz Dili Eğitimi alanında lisansüstü tez yazan öğrenci sayısı giderek artmaktadır. Tez yazmak, lisansüstü eğitimin çok önemli bir parçasıdır ve lisansüstü öğrencileri, ...
-
Uygun, Tuğba; Akyüz, Didem
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmen adaylarının üçgen eşitsizliğiyle ilgili düşünce ve öğrenmelerini toplu argümantasyon yoluyla nasıl geliştirdiklerini incelemektir. Veri toplama süreci toplu sınıf tartışmaları, ...
-
Bahçeci, Ferhat
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Bu çalışmanın öncelikli amacı, örneklem bulgularından yola çıkarak Malatya’da mesleki ortaöğretim kurumlarındaki bilişim teknolojileri alanındaki öğrencilerin problemli internet kullanım düzeyini betimlemektir. Çalışmada ...
-
Kablan, Zeynel; Özdişci, Selda; Özdemir, Ahmet; Özarmut, Şeyda; Erçoban, Mehmet; Daymaz, Bahar; Aydın, Merve
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Bu araştırmada matematik derslerinde kullanılan düz anlatım ile buluş yoluyla öğrenme yöntemleri, rutin olan ve olmayan problem çözme puanları açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmada buluş yoluyla öğrenme yönteminin ...
-
Doğanay, Ahmet; Yeşilpınar Uyar, Melis
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Araştırmanın amacı, öğretimde planlama ve değerlendirme dersinin geliştirilmesine yönelik bir ihtiyaç analizi çalışması yapılmasıdır. Araştırma, durum çalışması yöntemiyle desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını ...
-
Abdurrezzak, Seyfettin; Uğurlu, Celal Teyyar
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Bu çalışmada okul etkililiğini belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizi çalışmaları yapılmıştır. Araştırmanın ...
-
Taşdemir, Cahit
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmanın verileri, Hacıömeroğlu ve Taşkın (2010) tarafından Enochs ve ...
-
Tomak, Burak; Karaman, Abdullah Cendel
(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
Bu çalışma, ‘kültür’ kavramının, Batı Türkiye’deki bir devlet üniversitesindeki eğitmenler tarafından bir Yabancı Diller Yüksekokulu müfredatına nasıl yerleştirildiğini araştırmaktadır. Veriler iki aşamada toplandı. İlk ...