DSpace@İnönü

Ortaokul matematik öğretmen adaylarının üçgen eşitsizliğini toplu argümantasyonla kavrayışları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uygun, Tuğba
dc.contributor.author Akyüz, Didem
dc.date.accessioned 2019-05-15T11:59:00Z
dc.date.available 2019-05-15T11:59:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Uygun, T. Akyüz, D. (2019). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının üçgen eşitsizliğini toplu argümantasyonla kavrayışları. Cilt:20 Sayı:1, 27-41 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/43648/333720
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10969
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmen adaylarının üçgen eşitsizliğiyle ilgili düşünce ve öğrenmelerini toplu argümantasyon yoluyla nasıl geliştirdiklerini incelemektir. Veri toplama süreci toplu sınıf tartışmaları, akran grubu tartışmaları ve yazılı belgeler üzerine kurulmuştur. Tartışma süreci Toulmin'in argümantasyon modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılar kolektif tartışma süreci boyunca, üçgen eşitsizliği konusundaki geometrik fikirlerini öne sürerek ve bunları sorgulayarak gerekli bilgi ve kavrayışa ulaşmışlar ve nihayetinde bu kavram hakkındaki bilgilerini ve kavrayışlarını geliştirmişlerdir. Katılımcıların, ügen eşitsizliği konusundaki bilgi ve kavrayışlarını, matematiksel fikirlerini argümantasyon yoluyla yeniden değerlendirerek geliştirdikleri görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of the present study was to examine how preservice middle school mathematics teachers develop the understanding and reasoning of triangle inequality through collective argumentation. Data collection process was based on whole class and peer group discussions and written documents. The data including the transcriptions of the discussion processes with the written documents were analyzed by using Toulmin’s model of argumentation. Through this collective argumentation process, they attained the knowledge and understanding of triangle inequality by suggesting and challenging their geometrical ideas about the concept and they developed and constructed their knowledge and understanding of this concept. It was found that the participants improved their knowledge and understanding of triangle inequality by argumentation through criticizing their mathematical ideas. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Argumentation tr_TR
dc.subject preservice middle school mathematics teachers tr_TR
dc.subject social learning tr_TR
dc.subject Argümantasyon tr_TR
dc.subject Ortaokul matematik öğretmen adayı tr_TR
dc.subject sosyal öğrenme ortamı tr_TR
dc.subject üçgen Eşitsizliği tr_TR
dc.title Ortaokul matematik öğretmen adaylarının üçgen eşitsizliğini toplu argümantasyonla kavrayışları tr_TR
dc.title.alternative Preservice middle school mathematics teachers’ understanding of triangle ınequality through collective argumentation tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 20 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 27 tr_TR
dc.identifier.endpage 41 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster