DSpace@İnönü

Buluş yoluyla öğrenme yönteminin düz anlatım yöntemine kıyasla rutin olan ve olmayan problem çözmeye etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kablan, Zeynel
dc.contributor.author Özdişci, Selda
dc.contributor.author Özdemir, Ahmet
dc.contributor.author Özarmut, Şeyda
dc.contributor.author Erçoban, Mehmet
dc.contributor.author Daymaz, Bahar
dc.contributor.author Aydın, Merve
dc.date.accessioned 2019-05-15T12:35:41Z
dc.date.available 2019-05-15T12:35:41Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Kablan, Z. Özdişçi, S. Özdemir, A. Özarmut, Ş. Erçoban, M. Daymaz, B. Aydın, M. (2019). Cilt:20 Sayı:1, 83-100 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/43648/360943
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10981
dc.description.abstract Bu araştırmada matematik derslerinde kullanılan düz anlatım ile buluş yoluyla öğrenme yöntemleri, rutin olan ve olmayan problem çözme puanları açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmada buluş yoluyla öğrenme yönteminin sınıfta kural ezberletmek yerine, kuralın anlamının kavratıldığı bir yöntem olarak nitelendirilmiştir. Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı bu araştırma, öntest-sontest karşılaştırma gruplu deney deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu elverişli örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları kontrol grubu 23, deney grubu 28 olmak üzere toplam 51 sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın deneysel işlemleri sekiz ders saati sürmüş, deney gruplarına farklı öğretim yöntemleri uygulanmış, ancak grupların ders içeriği ve öğretim sürecinde kullanılan problemler açısından benzer olması sağlanmıştır. Araştırma sonucunda iki yöntem arasında rutin problemler açısından anlamlı bir fark yok iken, rutin olmayan problem çözme puanları açısından buluş yoluyla öğrenme yöntemi lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Problem çözme tr_TR
dc.subject rutin olmayan problemler tr_TR
dc.subject buluş yoluya öğretim tr_TR
dc.subject düz anlatım tr_TR
dc.subject Matematik Öğretimi tr_TR
dc.title Buluş yoluyla öğrenme yönteminin düz anlatım yöntemine kıyasla rutin olan ve olmayan problem çözmeye etkisi tr_TR
dc.title.alternative The Effect of Discovery Learning Method on Routine and Non-Routine Problem-Solving Scores Compared to Direct Instruction tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 20 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 83 tr_TR
dc.identifier.endpage 100 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster