DSpace@İnönü

Popüler müzik kültürünün tipografiye yansımaları.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Fatih
dc.date.accessioned 2019-05-15T13:04:57Z
dc.date.available 2019-05-15T13:04:57Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Özdemir, F. (2007). Popüler müzik kültürünün tipografiye yansımaları. Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10984
dc.description.abstract Bu arastırma, popüler müzik üreten grup ve kisilerin albüm kapaklarının, biçim içerik iliskisi göz önüne alınarak, görsel sorunlarının incelenmesi, böylece üretilecek albüm kapaklarının niteliklerinin artması ve tasarımcının hedef kitlesine dogru ulasabilmesinin yollarını incelemek amacıyla yapılmıstır. Arastırmada agırlıklı olarak 2000 yılı sonrasında Türkiye'de yayınlanan pop müzik albümlerinin kapakları incelenmistir. Popüler kültürün tanımları yapılmıs, popüler müziklerle popüler kültür arasındaki paralellik ortaya konmaya çalısılmıstır. Popüler kültürün müzige, sosyal hayata ve grafik tasarıma olan yansımaları arastırılmıstır. Grafik tasarımın temel ilkeleri arastırılmıs, tipografik kurallar ve estetik kaygılar dahilinde albüm kapaklarının görsel sorunları ortaya koyulmaya çalısılmıstır. Müzik tarihinde önemli yere sahip olan klasiklesmis albümler ve kapakları incelenmis, günümüz popüler kültürünün ortaya koydugu albüm kapakları ile karsılastırılmıstır. Bu karsılastırma sonucunda aradaki farklar ve kapak tasarımlarının gelisim süreci ortaya konmustur. Albüm kapaklarındaki görsel sorunlar incelenmis, kullanılan materyaller ve tipografi ile albüm içerigini olusturan müzik türü arasındaki iliski arastırılmıstır. Bulguların yorumlanmasından sonra, arastırma probleminin sonuçları saptanmıs; bu sonuçlar kullanılarak, albüm kapakları üzerindeki biçim-içerik sorunları ve görsel sorunlar ortaya konmustur. Bu sorunların giderilebilmesine yönelik çözüm önerileri getirilmistir. IV Arastırmanın sonuçları söyle özetlenebilir: Türkiye'de yayınlanan ve tez kapsamında incelenen popüler müzik albüm kapaklarının çogu, aynı fabrikadan çıkmısçasına sıradandır. Bu kapaklar, estetik, biçim - içerik gibi kaygılardan uzak, tamamen ticari kaygılar göz önüne alınarak üretilmis; tamamen tüketim kültüründen beslenen kullan/at tarzında degersiz islerdir. Yayınlandıkları dönemin sosyo-kültürel yapısını da yansıttıgı için, albümler ve kartonetleri aynı zamanda birer belge niteligindedir. tr_TR
dc.description.abstract This research has been made to investigate into the ways that the designer can reach its target audience and the album covers produced to be in better quality through analysis of album covers of popular music producing people's and bands' album covers, in terms of structural and content relations through visual perspective. In this researh, mainly, the covers of the pop music albums which are published in Turkey after 2000 years, have been investigated. The descriptions of popular culture have been done, the parallelism between popular music and culture has been tried to be betrayed. Also, the refletions of popular culture to music, social life and graphical degisn has been researched. The basic elements of graphical desing has been researched, and the visual problems of the album covers has been tried to be displayed in terms of typological rules and aesthetic concerns. The classical albums and their covers which have an important place in music history have been investigated and compared in with the album covers of today's popular culture. With the result of this analogy, the diffrences and the development process of cover degisns have been betrayed. The visual problems of cover design has been handled, the relationship between the employed materials, typografic and music type which forms the content of album has been researched. After annotating of the findings; the research problem's results has been determined; visual and formational problems on album covers have been betrayed and suggestions for solutions of these problems has been offered. VI The results of the research can be conluded like that : Most of the album covers are banal like came out of the same conveyor belt, humdrum and same. These covers are far away from aesthetic and content based concerns. Moreover, they are produced with the considiration of commercial concerns, fed with consuption culture and are feckless. Since, the albums and their covers reflects socialcultural structure of time period when they have been published, they serves as a document. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Güzel Sanatlar tr_TR
dc.subject Fine Arts tr_TR
dc.title Popüler müzik kültürünün tipografiye yansımaları. tr_TR
dc.title.alternative Reflections of popular music culture to typography. tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 120 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster