DSpace@İnönü

Öğretmen adaylarının matematiği farklı disiplinler ile ilişkilendirme etkinlikleri tasarlama becerileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özgen, Kemal
dc.date.accessioned 2019-05-16T07:12:52Z
dc.date.available 2019-05-16T07:12:52Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Özgen, K. (2019). Öğretmen adaylarının matematiği farklı disiplinler ile ilişkilendirme etkinlikleri tasarlama becerileri. Cilt:20 Sayı:1, 101-118 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/43648/363984
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10991
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirme etkinlikleri tasarlama becerilerini incelemektir. Tasarlanan etkinlikler amaç, bilişsel süreçler ve matematiksel yeterlik ve becerilere göre incelenmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarından matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirme becerisinin yer aldığı bir matematik etkinliği tasarlamaları istenmiştir. Bu amaç ile araştırma özel durum çalışması modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda 19 matematik, 11 fizik ve 10 kimya öğretmen adayı bulunmaktadır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, tasarlanan matematiksel öğrenme etkinliklerinde en çok oran-orantı kavramına yer verilmiştir. Türev, fonksiyon, önerme ve yüzde gibi diğer matematiksel kavramlar da etkinliklerde yer almıştır. Tasarlanan etkinliklerin amaçlara göre sınıflandırılmasında sırasıyla pekiştirme etkinlikleri en fazla, zorluk ve yanılgıları aşma etkinliklerinin en az olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarından oluşan 5 grup ise yeni öğrenmelere yönelik etkinlik geliştirmeyi tercih etmişlerdir. Öğretmen adayları tarafından tasarlanan etkinlikler bilişsel süreçlere göre sınıflandırıldığında, azalan yönde sırasıyla uygulama, değerlendirme, düşünme, kullanma ve üretme etkinlikleri tasarlanmıştır. Geliştirilen etkinliklerde yorumlama ve oluşturma türünden etkinlikler yer almamıştır. Matematiksel yeterlik ve becerilere göre incelemede ise en çok problem çözme, modelleme ve farklı temsillere yer veren etkinlikler yer almaktadır. Genelleme, ispat ve akıl yürütme ve teknoloji kullanımına yönelik etkinlikler ise en az geliştirilen etkinlikler olmuşlardır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research was to examine the skills of prospective teachers to design mathematics connection activities with different disciplines. In the research it was asked that prospective teachers design a mathematical activity in which mathematics was connected with the ability to connect to different disciplines. For this purpose, the research was carried out using the case study model. The study group had 19 mathematics, 11 physics, and 10 chemistry prospective teachers. The designed activities were examined according to purpose, cognitive processes and mathematical competence and skills. As a result of the analysis of the obtained data, the concept of ratio-proportion was mostly mentioned in the designed mathematical learning activities. It was involved also in other mathematical concepts such as derivative, function, proposition and percentage. In the classification of the designed activities according to the aims, it was found that the consolidation activities were the most and the difficulties and the misconceptions activities were the least. The 5 groups of prospective teachers preferred to develop activities for new learning. When the activities designed by prospective teachers were classified according to the cognitive processes, they were designed to practice, evaluate, consider, apply and produce in descending order. The activities that were developed did not include interpret and create activities. According to mathematical competence and skills, problem solving, modeling and different representations activities were mostly involved. Activities for generalization, proof and reasoning and technology use were the least developed activities. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Activity Development tr_TR
dc.subject Connection with Different Disciplines tr_TR
dc.subject Prospective Teachers tr_TR
dc.subject Etkinlik Geliştirme tr_TR
dc.subject Farklı Disiplinlerle İlişkilendirme tr_TR
dc.subject Öğretmen Adayları tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının matematiği farklı disiplinler ile ilişkilendirme etkinlikleri tasarlama becerileri tr_TR
dc.title.alternative The Skills of Prospective Teachers to Design Activities that Connect Mathematics to Different Disciplines tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 20 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 101 tr_TR
dc.identifier.endpage 118 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster