dc.contributor.author |
Arslan, Serpil |
|
dc.date.accessioned |
2019-05-16T10:15:26Z |
|
dc.date.available |
2019-05-16T10:15:26Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Arslan, S. (2012). Anadolu medeniyetlerinde kullanılan takıların günümüz seramik sanatında yeniden yorumlanması.Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/11031 |
|
dc.description.abstract |
İnsanların ihtiyaçları her devirde sürekli olarak değişmiştir. Ancak bu ihtiyacın şekli ne olursa olsun, barınma, beslenme, giyinme ve süslenme ihtiyaçları hiç değişmemiştir. Süslenme ihtiyaçlarının en önemli göstergelerinden birisi olarak kullanılan takının, tarihsel geçmişi ilk çağlara kadar gitmektedir. İnsanoğlunun, zamanla takıya olan yaklaşım biçimleri değişse de, günümüze kadar gelmiş ve vazgeçilmezliğini korumuştur. Teknolojik gelişim ile takı üretiminde kullanılan malzemeler zamanla çeşitlilik göstermiş ve takı önceleri herhangi bir işlevselliği karşılamak için seçilirken, zamanla tasarımının ön plana çıkarıldığı estetiksel bir obje halini almıştır. Seramiğin takıda kullanılması, değerli süs taşları ve metallerin taklitlerini üretebilme kaygısı ile başlamıştır. Bunun sonucu olarak seramik, zamanla başlı başına bir takı malzemesi halini almıştır. Kırılganlığı dezavantaj, sınırsız renk ve dekor seçeneği sağlaması ise avantaj olan seramik, günümüzde birçok sanatçı tarafından takı malzemesi olarak uygulanmakta olup, her geçen günde gelişen teknolojisi ile takı sanatında önemini korumaya devam etmektedir. Bu çalışmada; takının tanımı, işlevi ve tarih öncesi çağlardan başlayarak günümüze kadar gelişi, kullanım amaçları ve üreten yurt içi ve yurt dışı sanatçıların eserleri irdelenmiş, bunun sonucunda araştırmacı tarafından yapılan özgün seramik uygulamaları ortaya konmuştur. Araştırma kapsamında tasarlanan seramik eserler, günümüz bilim, teknoloji ve sanat anlayışıyla yorumlanarak üretilmişlerdir. İşlevsellikten uzak, farklı biçim ve süsleme elemanlarıyla zengin, görsel plastik bir dil oluşturulmaya çalışılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Tez No İndirme Tez Künye Durumu
312407 Pdf dosyası
Anadolu medeniyetlerinde kullanılan takıların günümüz seramik sanatında yeniden yorumlanması / Anatolian civilizations of the jewelry used in the re-interpretation of contemporary ceramic art
Yazar:SERPİL ARSLAN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. YÜKSEL GÖĞEBAKAN
Yer Bilgisi: İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Seramik Anasanat Dalı
Konu:El Sanatları = Crafts ; Güzel Sanatlar = Fine Arts ; Sanat Tarihi = Art History
Dizin:Anadolu = Anatolia ; Anadolu uygarlıkları = Anatolian civilizations ; Seramik sanatı = Ceramic art ; Seramikler = Ceramics ; Takılar = Jewellerys Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2012
116 s.
İnsanların ihtiyaçları her devirde sürekli olarak değişmiştir. Ancak bu ihtiyacın şekli ne olursa olsun, barınma, beslenme, giyinme ve süslenme ihtiyaçları hiç değişmemiştir. Süslenme ihtiyaçlarının en önemli göstergelerinden birisi olarak kullanılan takının, tarihsel geçmişi ilk çağlara kadar gitmektedir. İnsanoğlunun, zamanla takıya olan yaklaşım biçimleri değişse de, günümüze kadar gelmiş ve vazgeçilmezliğini korumuştur. Teknolojik gelişim ile takı üretiminde kullanılan malzemeler zamanla çeşitlilik göstermiş ve takı önceleri herhangi bir işlevselliği karşılamak için seçilirken, zamanla tasarımının ön plana çıkarıldığı estetiksel bir obje halini almıştır. Seramiğin takıda kullanılması, değerli süs taşları ve metallerin taklitlerini üretebilme kaygısı ile başlamıştır. Bunun sonucu olarak seramik, zamanla başlı başına bir takı malzemesi halini almıştır. Kırılganlığı dezavantaj, sınırsız renk ve dekor seçeneği sağlaması ise avantaj olan seramik, günümüzde birçok sanatçı tarafından takı malzemesi olarak uygulanmakta olup, her geçen günde gelişen teknolojisi ile takı sanatında önemini korumaya devam etmektedir. Bu çalışmada; takının tanımı, işlevi ve tarih öncesi çağlardan başlayarak günümüze kadar gelişi, kullanım amaçları ve üreten yurt içi ve yurt dışı sanatçıların eserleri irdelenmiş, bunun sonucunda araştırmacı tarafından yapılan özgün seramik uygulamaları ortaya konmuştur. Araştırma kapsamında tasarlanan seramik eserler, günümüz bilim, teknoloji ve sanat anlayışıyla yorumlanarak üretilmişlerdir. İşlevsellikten uzak, farklı biçim ve süsleme elemanlarıyla zengin, görsel plastik bir dil oluşturulmaya çalışılmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
El Sanatları |
tr_TR |
dc.subject |
Crafts |
tr_TR |
dc.title |
Anadolu medeniyetlerinde kullanılan takıların günümüz seramik sanatında yeniden yorumlanması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Anatolian civilizations of the jewelry used in the re-interpretation of contemporary ceramic art |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
0 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
116 |
tr_TR |