DSpace Repository

Kurumsal yeşil imajın kurumsal web sitelerinde aktarımı: Arçelik ve bosch örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Çekiç Akyol, Ayşe
dc.contributor.author Altuğ, Tuğba
dc.date.accessioned 2019-05-16T11:41:18Z
dc.date.available 2019-05-16T11:41:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Çekiç Akyol, A. Altuğ, T. (2018). Kurumsal yeşil imajın kurumsal web sitelerinde aktarımı: Arçelik ve bosch örneği. Cilt:3 Sayı:1, 194-212 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inifedergi/issue/37518/429415
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/11056
dc.description.abstract Çevre kirliliğinin sonuçlarının gün geçtikçe daha somut bir şekilde günlük hayata yansımasıyla birlikte toplumda çevre ile ilgili kaygılar artmış tüketim alışkanlıkları değişmeye başlamıştır. Tüketicilerin kısıtlı kaynaklar ve çevre kirliliği bilinciyle değişen satın alma davranışları kurumları hedef kitlenin zihninde çevreci bir imaj oluşturma zorunluluğuyla karşı karşıya bırakmıştır. Pek çok kurum üretim ve işletim süreçlerinde çevreyi koruma kaygısı ve sorumluluğuyla hareket ettiklerini çeşitli halkla ilişkiler yöntemleriyle hedef kitleye iletmekte ve yeşil bir kurumsal imaj oluşturmaya çalışmaktadır. Yine pek çok kurum aynı amaçla sıklıkla kurumsal web sitelerinden faydalanmaktadır. Web siteleri, kurumlar için artık bir zorunluluk haline gelen yeşil kurumsal imajlarını aktarmak için avantajlı bir araç olarak görülebilir. Kurumlar çevre bilinçli spesifik hedef kitleye web siteleri aracılığıyla daha kolay ve işlevsel bir şekilde ulaşabilmektedir. Bu çalışmada kurumların yeşil kurumsal imajının kurumsal web siteleri aracılığıyla aktarılması içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu inceleme sırasında belirlenen kurumlara ait web sitelerinde yer alan kurumsal öğeler; bilgi akışı, kampanya ve sunum özelliklerinin çevre algısı oluşturan ifade ve öğeler barındırması yönleriyle analiz edilmiştir. Bu çalışma sonucunda elde edilen veriler kurumların yeşil kurum imajı oluşturmak ve aktarmak için web sitelerinden ne şekilde yararlandıklarını ve web sitelerinin çevre algısı oluşturan ifade ve öğeleri ne ölçüde barındırdığını ortaya koymaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yeşil İmaj tr_TR
dc.subject Yeşil Pazarlama tr_TR
dc.subject Web sitesi tr_TR
dc.subject Kurumsal İmaj tr_TR
dc.title Kurumsal yeşil imajın kurumsal web sitelerinde aktarımı: Arçelik ve bosch örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 194 tr_TR
dc.identifier.endpage 212 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record