DSpace@İnönü

Eğitim fakültesi müzik eğitimi ana bilim dallarındaki öğrencilerin çalgı çalmada ezberi kullanma durumları sivas örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bulut, Mustafa Hilmi
dc.date.accessioned 2019-05-17T08:05:06Z
dc.date.available 2019-05-17T08:05:06Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Bulut, M.H. (2018). Eğitim fakültesi müzik eğitimi ana bilim dallarındaki öğrencilerin çalgı çalmada ezberi kullanma durumları sivas örneği. Cilt:4 Sayı:2, 1-6 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/ijca/issue/41617/528470
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/11083
dc.description.abstract The study investigated the use of memorization among the musical instrument students enrolled in the Music Education Departments of Faculties of Education. The aims of the study are to determine the utilization of memorization among the musical instrument students, to identify the most popular memorization techniques, to understand the problems they have in playing from the memory, and to propose potential solutions. To do so, musical instrument students enrolled in the Music Education Department of Sivas Cumhuriyet University, Faculty of Education, and the musical instrument instructors of the students were included in the sample and were interviewed. The study used the interview method, and asked the students and their instructors to describe their views on using memorization for playing the instruments, and the methods employed for this purpose. The data gathered thus were then converted to quantitative figures, and were presented in tables along with the applicable frequencies and percentages. The analysis of the data led to detailed insights into the importance of memorization in playing violin, as well as the detailed methods of memorization, culminating in certain recommendations. The study is also crucial in terms of the emphasis it places on the need for memorization in teaching about instruments. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Ana Bilim dallarındaki çalgı öğrencilerinin ezberi kullanma durumları araştırılmıştır. Çalışmanın amacı çalgı öğrencilerinin ezber yapma durumlarını belirlemek, ezberlemede en fazla hangi ezber yöntemini kullandıklarını saptamak ve ezbere çalmada karşılaştıkları güçlükleri ortaya çıkararak çözüm önerileri getirmektir. Bunu belirleyebilmek için örnekleme alınan Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim görmekte olan öğrencilerle ve bu öğrencilerin öğretmenleriyle görüşmeler yapılmıştır. Görüşme yöntemiyle yürütülen bu çalışmada öğretmenlerden ve öğrencilerden ezber kullanma durumları ile ezber yaparken hangi yöntemi kullandıkları konusunda görüşler alınmıştır. Elde edilen veriler sayısal verilere dönüştürülerek frekans ve yüzdeleri ile tablolar halinde sunulmuştur. Bulguların değerlendirilmesi sonucunda ise, kaman çalmada ezber yapmanın önemi ve ezberde kullanılacak yöntemler hakkında ayrıntılı bilgiler verilerek önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışma çalgı öğreniminde ezber yapmanın gerekliliğine vurgu yapması bakımından önemlidir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Musical Instrument tr_TR
dc.subject Memorization tr_TR
dc.subject Memorization Metho tr_TR
dc.subject Çalgı tr_TR
dc.subject Ezber tr_TR
dc.subject Ezberleme yöntemleri tr_TR
dc.title Eğitim fakültesi müzik eğitimi ana bilim dallarındaki öğrencilerin çalgı çalmada ezberi kullanma durumları sivas örneği tr_TR
dc.title.alternative Ehe use of memorızatıon for musıcal ınstrument among the students enrolled ın the musıc educatıon departments of facultıes of educatıon the case of sıvas tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 6 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster