DSpace@İnönü

Üniversitelerde akademik ve idari personel arasındaki statü kaynaklı çatışmanın incelenmesine yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çiçek, Berat
dc.date.accessioned 2019-05-21T11:07:19Z
dc.date.available 2019-05-21T11:07:19Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Çiçek, B. (2012). Üniversitelerde akademik ve idari personel arasındaki statü kaynaklı çatışmanın incelenmesine yönelik bir araştırma. Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/11254
dc.description.abstract Ülkemizde son yıllarda artan üniversite sayısına bağlı olarak akademik ve idari personel sayısında artış yaşanmaktadır. Çeşitli kültür ve çevrelerde yetişmiş insanların bir araya gelmesi doğal olarak farklılığı da beraberinde getirmiştir. Bu farklı görüşler, tutumlar, kültürler ve kişilikler personel ilişkilerinde çeşitli sorunlar yaşanmasına sebep olmaktadır. Bu çalışmada bu sorunlar ele alınmış çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın literatür kısmı iki bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde; Türkiye'de eğitim sisteminin yapısı, yaygın ve örgün eğitimin tanımları, üniversite kavramı, tanımı, tarihçesi gibi konular ele alınmıştır. Bu bağlamda Türk eğitim sistemi içerisindeki yükseköğrenimin Türkiye'deki ve Dünya'daki durumu ilgili kaynaklar taranarak incelenmiştir. İkinci bölümde; örgütsel çatışma, örgütsel çatışmanın kaynakları, çatışma süreci, türleri, çatışma yönetiminde başvurulan stratejiler gibi konular ele alınarak çatışma kavramının performansa olan etkileri irdelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümü ise Doğu Anadolu Bölgesi'nde 1980 yılından önce kurulan Atatürk, Fırat, İnönü üniversitelerinde ve yine aynı bölgede 2005 yılından sonra kurulan üniversitelerinde uygulanmıştır. Uygulamanın amacı; ana kütlede yer alan üniversitelerde farklı statüde (akademik ve idari) çalışanlar arasındaki iş ilişkilerinde yaşanan çatışmalar ve bu çatışmaların performanslarına etkilerini incelemektir. Bulgular ışığında, akademik ve idari kadro faktörünün çatışmayı algılamada anlamlı bir farklılık gösterdiği, personel arasındaki statü farklılığının çatışmaya neden olduğu, yaşanan çatışmaların performansı olumsuz yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In our country by depending to the increasing numbers of universities, the numbers of administrative and academic staff alsoincrease in recent years. The fact that people grows up in various cultures andregions inherently bring along differences. These different opinions, attitudes, cultures and personalities cause different problems in employee relations (i.e., administrative and academicstaff). In this study these problems among employee relations were discussed and solution suggestions were tried tobe presented. The literature review part of the study was divided into two. In the first part, the topics such as the structure of Turkish Education System, the definitions of non-formal and formal education, concept, definition and history of university were discussed. In this respect, the status of Turkish Higher Education in Turkish education system was examined. In the second part, dealing with topics such as organizational conflict, causes of organizational conflict, conflict process and strategies in conflict management, the effects of conflict were examined over employee performance. As for the third part of the study, it was conductedat Ataturk, Firat, Inonu universities, founded before 1980 in eastern part of Turkey, and at the universities founded after 2005 in the same region of Turkey. The aim of the study is to examine conflicts among employees, holding different positions (i.e., administrative and academic staff), in work relationships at sampling universities and effects of these conflicts over employees performances. As a result, it was concluded that academic andadministrative positions of employee showed statistically significance inperceiving conflict, the status differences among staff caused conflict and experienced conflicts within organization affected employee performance negatively. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Üniversitelerde akademik ve idari personel arasındaki statü kaynaklı çatışmanın incelenmesine yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative An investigation about conflict which stem from the status between academic and administrative staffs tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 118 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster