DSpace@İnönü

Siyasal iletişim bağlamında kullanıcıların ürettikleri içeriklerin Twitter'da sunumu: Türkiye anayasa referandumu örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dündar, Gufran
dc.date.accessioned 2019-06-13T12:26:41Z
dc.date.available 2019-06-13T12:26:41Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Dündar, G. (2018).Siyasal iletişim bağlamında kullanıcıların ürettikleri içeriklerin Twitter'da sunumu: Türkiye anayasa referandumu örneği . Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/11377
dc.description.abstract Gelişen teknolojinin her alanda olduğu gibi iletişim alanında da kendini göstermesi, medya kavramının da bundan etkilenmesini sağlamıştır. Geleneksel medyanın yeni iletişim teknolojileriyle entegre olması yeni bir medya kavramının doğmasına neden olmuştur. Yeni medya olarak adlandırılan bu internet destekli medya, kullanıcılarına içerik üretebilmek açısından geniş imkânlar sunmaktadır. Kullanıcıların kendi içeriklerini üretebildikleri yeni medya, tüm dünyada kısa süre içerisinde oldukça popüler bir duruma gelmiş, bu popülerliğin bir getirisi olarak da sosyal medya şeklinde tanımlanan pek çok sosyal ağ sitesi ortaya çıkmıştır. Hemen her alanda gündelik hayatın bir parçası olan sosyal ağlar, kullanıcılarına siyasetten spora, sinemadan gündelik hayata kadar her alanda konuşma fırsatı vermektedir. Bu sayede ortak ilgi alanlarına sahip, ancak coğrafi olarak birbirinden uzak olan pek çok kullanıcı, sanal bir çatı altında toplanıp kendi ilgi alanları hakkında fikirlerini beyan edebilmektedir. Sosyal medyanın, kullanıcılarını ortak çatı altında toplayabilme özelliği, siyasal seçim süreçlerinde aktif bir şekilde kullanımını da beraberinde getirmiştir. Başkanlık seçimleri, genel seçimler, referandumlar gibi siyasal seçim süreçlerinde siyasi aktörlere ve kitlelere hızlı, ucuz ve kolay bir şekilde ulaşabilmeimkânı sağlayan sosyal medya; seçmenlere de aynı düşüncede olduğu diğer kullanıcılar ile ortak hareket edebilme, kendi düşüncelerini farklı görüşte olan kişilere sunabilme ve kendilerini ifade edebilme imkânları sağlamaktadır. Bu özellikleri sebebiyle de sosyal medya yeni bir kamusal alan olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmada, en çok bilinen ve kullanılan sosyal ağ sitelerinden biri olan Twitter'da "2017 Türkiye Anayasa Değişikliği Referandumu" hakkındakiiçerikler analiz edilmiştir. Kullanıcıların oluşturmuş oldukları #evetdiyeceğimçünkü ve #hayırdiyeceğimçünkü hashtagları altındaki paylaşımlar içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu paylaşımların kaç tanesinin bilgi vermeye yönelik olduğu, kaç tanesinin negatif içeriğe sahip olduğu, paylaşımlarda en fazla kullanılan anahtar kelimelerin neler olduğu ve kullanıcıların siyasal seçim süreçlerinde sosyal medyayı hangi amaçlarla kullandıkları saptanmaya çalışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The fact that emerging technologies manifest themselves in the field of communication as it is in every field also causes the media concept to be influenced by it. The integration of traditional media with these new communication technologies has obviously led to the emergence of a new media concept. This internet-supported media, which is called as the new media organization, also allows its users to produce content. The new media format by which users can produce their own content has quickly become a popular topic all over the world, and as a result of this popularity, many social networking sites that are described as social media have emerged. These social networks, which are part of everyday life in almost every aspect, give its users the opportunity to talk in every area ranging from movies, politics to sports, from cinemas to everyday life situations. On account of this feature, many users who have common interests but are geographically distant from each other can gather together under a common roof and transfer their ideas about their interests and thoughts. The feature of social media to collect users under a common roof is now also actively involved in political election processes. Social media, which enables political actors to reach the masses quickly, cheaply and easily in political election processes such as presidential elections, general elections and referendums also gives the voters the opportunity to act in common with other users who have the same idea, to present their ideas to people with different opinions and to express themselves. With these features, social media called a new public sphere. In this study, contents about ''Referendum on 2017 Turkey Constitutional Amendment'' were analyzed in Twitter, which is one of the most known and used social networking sites. The sharings under hashtags such as #evetdiyeceğimçünkü and #hayırdiyeceğimçünkü by the users were examined with the content analysis method. It was tried to determine how many of these sharings are informative, how many sharings have negative content, what the most used keywords in these sharings are, and how the users use social media in the political election processes. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Siyasal Bilimler tr_TR
dc.subject Political Science tr_TR
dc.title Siyasal iletişim bağlamında kullanıcıların ürettikleri içeriklerin Twitter'da sunumu: Türkiye anayasa referandumu örneği tr_TR
dc.title.alternative Presentation of Twitter users generated content with in the context of public communication: Turkish constitutional referandum sample tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 147 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster