DSpace@İnönü

Blok tabanlı programlama öğretiminin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerisine ve bilgisayara yönelik tutumuna etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Alp, Yunus
dc.date.accessioned 2019-12-31T06:38:32Z
dc.date.available 2019-12-31T06:38:32Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Alp, Yunus (2019). Blok tabanlı programlama öğretiminin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerisine ve bilgisayara yönelik tutumuna etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-121 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14863
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı / Bilgisayar ve Öğretim tr_TR
dc.description.abstract Günümüzde hızlı bir şekilde bilim ve teknolojik gelişmelerin yaşanmasıyla birlikte, bilgisayarın geniş bir kullanım ağının olmasına bağlı olarak, okullardaki kullanımının da sürekli olarak artması, akademik ve sosyal hayatımızdaki yerini gün geçtikçe önemli hale getirmektedir. Gelişen dünyamızda problem çözme becerisinin gelişmesini sağlayacak şekilde çağdaş, günün teknolojisini kullanmada olumlu tutuma sahip olan bireyler yetiştiren, aynı zamanda da uygulama alanı oluşturmayı hedefleyen eğitim sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma, blok tabanlı programlama öğretiminin, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri ve bilgisayara yönelik tutumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, programlama öğretim aracı olarak Scratch yazılımı kullanılmıştır. Uygulama, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kayseri ilindeki bir ortaokulunda, bilişim teknolojileri ve yazılım dersi alan 6. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Veriler, bilgisayara yönelik tutum ölçeği ve çocuklar için problem çözme envanteri içeren anket formu ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizlerinde SSPS v21 programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre; her iki gruptaki öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile problem çözme becerileri, uygulama öncesine göre anlamlı derecede, pozitif olarak değişim göstermiştir. Bu sonuca göre; bilişim teknolojileri ve yazılım dersi kapsamında gerçekleştirilen uygulamaların, öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarını ve problem çözme becerilerini geliştirdiği anlaşılmaktadır. Bunun yanında elde edilen diğer sonuca göre; uygulama sonrasında deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında bilgisayara yönelik tutum açısından bir farklılaşma olmazken, problem çözme becerileri açısından deney grubu lehine pozitif bir farklılaşma söz konusudur. Bu sonuca göre; Scratch ile blok tabanlı programlama öğretiminin, öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için etkili bir araç olarak kullanılabileceği anlaşılmaktadır. Öğrencilerin problem çözme becerileri ile bilgi teknolojilerine yönelik tutumlarını geliştiren farklı yöntemler ve daha geniş gruplarla yeni araştırmalar yapılması önerilebilir. tr_TR
dc.description.abstract Today, with rapid development of technology and science, wide usage area of computers and constant growth of computer use make computers important in our academic and social life. Modern educational systems, which bring up individuals who have positive attitude to use of modern technology and have problem solving ability, are needed in our developing world. The aim of the study is to explore the effect of block-based programming on 6th grade student's attitudes towards computer and problem-solving ability. In this research, pretest-posttest nonequivalent control group quasi-experimental design was used. Research group has consisted of 49 6th grade students of secondary school in Kayseri province in 2017-2018 education year. The control group consisted of 25 students and experimental group had 24 students. Data have been collected by the attitudes towards computer scale and problem-solving inventory for children. SSPS v21 program has been used to statistical analyses of data. As it shows normal distribution, Independent Samples t-test was used to examine whether the difference between the two means for student's attitudes towards computer scale and problem-solving inventory is statistically significant, after the study. As a result, it has been determined that; students' computer attitude became positive and problem-solving ability developed after the study for both groups. Besides; there is an eloquent difference in students' problem-solving ability of the experimental group in comparison with the control group. The results of the study show that; Scratch can be used effectively to develop students' problem-solving ability as a block-based programming tool for the secondary school students. New researches should be carried out with different methods and bigger samples to improve the students' problem solving abilities and attitudes towards information technologies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Blok tabanlı programlama öğretiminin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerisine ve bilgisayara yönelik tutumuna etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effects of block-based programming on the problem solving ability and attitude towards computer for secondary school students tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 121 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster