DSpace@İnönü

Profesyonel Okul Yöneticiliği ve Kadın Faktörü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ayyıldız, Kemal
dc.contributor.author Çelikten, Mustafa
dc.contributor.author Yıldırım, Ahmet
dc.contributor.author Çelikten, Yeliz
dc.date.accessioned 2020-01-07T10:52:51Z
dc.date.available 2020-01-07T10:52:51Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Ayyıldız, K. Çelikten, M. Yıldırım, A. Çelikten, Y. (2019). Profesyonel Okul Yöneticiliği ve Kadın Faktörü. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü DergisiCilt: 6, Sayı: 12, Ekim 2019. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14917
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi Cilt: 6, Sayı: 12, Ekim 2019. tr_TR
dc.description.abstract The school principal, who is responsible for managing the school within the framework of laws and regulations, has a very important place to manage the school effectively and to provide a successful educational environment. It can be stated that the management approach that acts with the teachers and feels that all the stakeholders are valuable is more efficient in terms of the necessity of adopting and organizing the goals that can arrange rapprochement and unity between all the sections of the school. One of the administrative tasks of the school principal is to solve the problems that arise. Turkey requires professionalism in the management of the school and that naturally should be a separate profession from teaching school management are not fully developed yet. As a result, school management has not become a professional profession based on scientific basis. The continuous changes in legal regulations for appointing managers and changing legal regulations in many cases cause both waste of resources and insecurities and complaints about the institution in terms of those who want to become managers. In addition to all these, as the training and appointment of school administrators is not based on a scientific basis and policy, it is not possible to determine the managers who have the competency to form and manage today's effective schools. Some segments of the society face social exclusion by lacking basic processes such as employment opportunities, health and education services, cultural activities, participation in social and institutional decision-making processes. Women are one of the most living groups in all areas of life. From the perspective of this exclusion indicates the presence everywhere and in every sector of the world, especially in Turkey, indicate the presence of more pronounced on the basis of gender. Genderbased discrimination, unfortunately, is evident in the rise of women from recruitment to promotion, particularly to higher levels of responsibility that require more responsibility. Women's labor force participation due to social, cultural and economic barriers has remained very low compared to men. Even if the differences between males and females vary in research results, gender-specific stereotypes are strongly resistant to change. With this research, by drawing attention to the problem of ‘’Professional School Management ”which is planned to be realized by the Ministry of National Education with legal regulations, valid and reliable solutions have been developed. tr_TR
dc.description.abstract Okulu yasa ve yönetmelikler çerçevesinde yönetmekle sorumlu olan okul müdürünün etkili bir şekilde yönetilmesinde ve başarılı bir eğitim öğretim ortamının sağlanmasında yeri oldukça önemlidir. Okul ile ilgili tüm kesimler arasında yakınlaşma ve birlik sağlayacak ortamları düzenleyebilen amaçların benimsenmesi ve gerekliliği açısından öğretmenlerle birlikte hareket eden ve bütün paydaşların değerli olduğunu hissettiren yönetim anlayışının daha verimli olduğu ifade edilebilir. Okul müdürünün yönetim görevlerinden biri de ortaya çıkan problemlerin çözümlenmesini sağlamaktır. Türkiye’de okul yönetimin profesyonellik gerektirdiği ve doğal olarak okul yönetimin öğretmenlikten ayrı bir meslek olması gerektiği hem akademide hem de bürokraside resmi olarak tam karşılık bulamamıştır. Sonuç olarak okul yöneticiliği bilimsel temele dayalı profesyonel anlamda bir meslek haline gelememiştir. Yönetici atamaya yönelik yasal düzenlemelerin devamlı değişmesi ve değişen yasal düzenlemelerin birçok davaya konu olması hem kaynak israfına neden olmakta hem de yönetici olmak isteyenlerin açısından kuruma yönelik güvensizliklere, şikayetlere sebep olabilmektedir. Tüm bunların yanında okul yöneticilerinin yetiştirilmesi, atanması bilimsel temele dayalı bir plan ve politikaya dayandırılmadığından günümüz etkili okullarını oluşturacak ve yönetecek yeterliğe sahip yöneticileri belirlemek sorunu bir türlü çözüme kavuşamamaktadır. Toplumda bazı kesimler, istihdam olanakları, sağlık ve eğitim hizmetleri, kültürel faaliyetler, toplumsal ve kurumsal karar alma süreçlerine katılma gibi temel süreçlerden yoksun kalarak sosyal dışlanma olgusu ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Toplumsal dışlanmışlığı, yaşamın her alanında en çok yaşayan grupların başında kadınlar gelmektedir. Dünyanın her yerinde ve her sektörde varlığını gösteren bu dışlanmışlık özellikle Türkiye açısından bakıldığında da, cinsiyete dayalı olarak daha belirgin olarak varlığını göstermektedir. Cinsiyete dayalı ayrımcılık, ne yazık ki kadınların işe alınmasından terfilerine kadar, özellikle de daha fazla sorumluluk gerektiren üst yönetim kademelerine yükselmelerinde belirgin olarak kendini göstermektedir. Yasalardaki eşitlikçi hükümlere rağmen sosyal, kültürel ve ekonomik engeller nedeniyle kadınların işgücüne katılımı erkeklere göre çok düşük kalmıştır. Araştırma sonuçlarında erkekler ve kadınlar arasındaki farklılıklar bazen değişiklik gösterse bile cinsiyete özgü kalıp yargılar güçlü bir şekilde değişime direnç göstermektedir. Bu araştırma ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yasal düzenlemeler ile hayata geçmesi planlanan “Profesyonel Okul Yöneticiliği” sorununa dikkat çekilerek, geçerli ve güvenilir çözüm önerileri geliştirilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Organization tr_TR
dc.subject School tr_TR
dc.subject Executive tr_TR
dc.subject Professional tr_TR
dc.subject System tr_TR
dc.title Profesyonel Okul Yöneticiliği ve Kadın Faktörü tr_TR
dc.title.alternative Professional School Management and Female Factor tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 12 tr_TR
dc.identifier.startpage 123 tr_TR
dc.identifier.endpage 143 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster