DSpace@İnönü

Sınıf Öğretmenin Mesleki Kimlik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Mesleki Kimliğin Oluşum/Yapılandırma Bağlamının Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Çavuş
dc.contributor.author Girgin, Derya
dc.date.accessioned 2020-01-08T07:07:55Z
dc.date.available 2020-01-08T07:07:55Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Girgin D., Şahin Ç. (2019). Development of Elementary School Teacher's Professional Identity Scale: Validity andReliability Studies of the Context of Constructing/Configuration of Professional Identity, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 20(2), 384-403. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/810026
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14924
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 20, Sayı 2, 2019 ss. 384-403 DOI: 10.17679/inuefd.456941 tr_TR
dc.description.abstract Abstract Professional identity of an elementary school teacher emerges from the interaction of the teacher’s personal and social context and professional values, beliefs, and emotions allowing for reconstructing it. The professional internalization and representation and identity construction lay the groundwork for the professionalization of elementary school teachers. The aim of the present study is to develop a valid and reliable measurement tool to identify the characteristic structures operational in the formation/construction of the professional identities of elementary school teachers. In the validity and reliability studies of the scale, which was developed to determine the formation / configuration context of the elementary teacher's professional identity, exploratory factor analysis (EFA) was applied to the 381 classroom teachers working in Çanakkale province (including the center and districts).The factor loadings of the items in the scale range between .331 and .822. EFA revealed a five-factor construct and a total variance of 42.332%. The Cronbach’s Alpha reliability coefficient was calculated to be .64 for the entire scale. Confirmatory factor analysis (CFA) analysis of the scale was performed by applying to 447 elementary teachers working in Çanakkale province (including center and districts).The CFA revealed that the ratio of the chi-square fit index to the degree of freedom was x2/sd =3.41. A value less than 5.00 signifies that the used model is acceptable. The values from the CFA (RMSEA= 0.074) showed that the model produced a good fit. GFI=0.85, AGFI=0.82, CFI=0.87, and NFI=0.85 show that the goodness-of-fit is within the acceptable range. The scale for development/construction context of elementary school teachers’ professional identities is a 5-level Likert scale consisting of 5 factors and 27 items. Keywords: Elementary school teacher, professional identity, scale for development/construction context of elementary school teachers’ professional identities, scale development tr_TR
dc.description.abstract Öz Sınıf öğretmeni mesleki kimlik yapısı, öğretmenin bireysel ve sosyal öğeleri ile bunu yeniden inşasını sağlayan mesleki değerleri, inançları, duygularının karşılıklı etkileşimi sonucu oluşmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin profesyonelleşme sürecinde mesleği içselleştirmesi ve temsil etmesi ile mesleki kimliğin yapılandırılması temel oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı Sınıf öğretmenlerinin mesleki kimliklerinin oluşum/yapılandırma bağlamlarında bulunan karakteristik yapıları belirlemede kullanabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Sınıf öğretmeninin mesleki kimliğinin oluşum/yapılandırma bağlamını belirlemeye yönelik geliştirilen ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında Çanakkale ilinde (merkez ve ilçeler dahil) görev yapan 381 sınıf öğretmenine uygulanarak ölçeğin açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmıştır. Ölçekte yer alan maddelerin faktör yükleri. 331 ile. 822 arasında değişmektedir. AFA’dan elde edilen veriler ile, ölçeğin beş faktörlü yapıda olduğu ve bu beş faktörün toplam varyansın % 42. 332’sini açıkladığı görülmüştür. Ölçeğin bütünü için hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.64’dir. Ölçeğin doğrulayıcı faktör analizi (DFA) analizleri Çanakkale ilinde (merkez ve ilçeler dahil) görev yapan 447 sınıf öğretmenine uygulanarak yapılmıştır. Yapılan DFA sonucunda ki-kare uyum indeksi değerinin serbestlik derecesine oranının (x2/sd =3,41) olduğu görülmektedir. Bu değerin 5’den küçük olması modelin kabul edilebilir olduğunu göstermektedir. Yapılan DFA da ulaşılan değerler (RMSEA= 0.074) dikkate alındığında modelin iyi uyum verdiği söylenebilir. Modelde GFI=.85, AGFI=.82 CFI= .87 ve NFI= .85 olması uyum iyiliği değerlerinin kabul edilebilir değer aralığında olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmeninin mesleki kimliğinin oluşum/yapılandırma bağlam ölçeği (sömkoybö) beş faktörlü, 5’li likert olarak derecelendirilmiş 27 maddelik olup geçerliği ve güvenirliği test edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Sınıf öğretmeni, mesleki kimlik, sınıf öğretmeni mesleki kimliğinin oluşum/yapılandırma bağlam ölçeği, ölçek geliştirme tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof DOI: 10.17679/inuefd.456941 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Elementary school teacher tr_TR
dc.title Sınıf Öğretmenin Mesleki Kimlik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Mesleki Kimliğin Oluşum/Yapılandırma Bağlamının Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları tr_TR
dc.title.alternative Development of Elementary School Teacher's Professional Identity Scale: Validity and Reliability Studies of the Context of Constructing/Configuration of Professional Identity tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 20 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 384 tr_TR
dc.identifier.endpage 403 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster