DSpace@İnönü

Yaygın eğitim kurumlarında öğrenim gören kursiyerlerin müzik eğitimi kurslarına yönelik görüşlerinin incelenmesi (Bursa ili örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karatağ, Miray
dc.date.accessioned 2020-01-10T11:07:23Z
dc.date.available 2020-01-10T11:07:23Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Karatağ, Miray (2019). Yaygın eğitim kurumlarında öğrenim gören kursiyerlerin müzik eğitimi kurslarına yönelik görüşlerinin incelenmesi (Bursa ili örneği). Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-116 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14960
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Yaygın eğitim, her yaştan ve her kesimden bireylerin ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda eğitim ihtiyaçlarını karşılayabilen bir eğitim türüdür. Yaygın eğitim kurumlarından olan halk eğitim merkezleri de bu ihtiyaçlar ve isteklerin karşılanmasında büyük rol oynamaktadır. Müzik ise yaşantımız boyunca ihtiyaç duyduğumuz unsurlardan biridir. Dolayısıyla bireyler, müzik ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve geliştirebilmek isteğiyle müzik eğitimine ihtiyaç duymaktadırlar. Bu araştırmada; yaygın eğitim kurumlarından olan halk eğitim merkezlerinin var olan durumlarının ve müzik eğitimi açısından yeterliliğinin tespiti yapılarak müzik eğitimine katkılarının neler olduğunu bulabilmek amaçlanmaktadır. Müzik kurslarına katılan kursiyerlerin kuruma, müzik kursuna ve müzik eğitimcisine yönelik görüşlerinin saptanmasıyla mevcut durumun olumlu ve olumsuz yanlarının tespitinin yapılması ve öneriler sunulması amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, araştırmanın evrenini 2018-2019 yılları arasında halk eğitim merkezlerinde müzik kurslarına katılmış kursiyerler, örneklemini ise Bursa ve ilçelerindeki halk eğitim merkezlerinde müzik kurslarına katılmış 121 kursiyer oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde genel tarama yöntemi kullanılarak konuyla alakalı kitap, makale, bildiri ve tezler incelenmiştir. Çalışmada iki adet veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan ilki halk eğitim merkezleri bilgi ve gözlem formu, diğeri ise kursiyerlere uygulanan 4 bölümden oluşan ankettir. Müzik kurslarına katılan kursiyerlere uygulanan ankette, kursiyerlerin kişisel bilgileri ile kuruma, müzik kursuna ve müzik eğitimcisine yönelik görüşlerinin tespit edilmesi için 5'li likert ölçeği kullanılmıştır. Anket sonuçları betimsel istatistik teknikleri olarak frekans (f) ve yüzde (%) değerleri belirlenerek çözümlendikten sonra çıkan sonuçlar tablo haline dönüştürülmüştür. Halk eğitim merkezlerinin; kurum tanıtımlarını yeterli seviyede yaptığı, fiziksel bazı yetersizliklerinin olduğu (müzik dersliği, asansör, kafe/kantin), en fazla müzik kursunun 2017 yılında açıldığı (219 kurs), en fazla kursiyerin yine 2017 yılında (3940 kursiyer) müzik eğitimi aldığı tespit edilmiş eksikliklerle alakalı önerilerde bulunulmuştur. Müzik eğitimi alan kursiyerlerin; erkek kursiyerlerin kadınlardan fazla olduğu, 35-49 yaş arası kursiyerlerin çoğunlukta olduğu, kurslara başvuru formu ile başvurdukları, müzik kursunu arkadaş/tanıdık vasıtasıyla öğrendikleri, müzik kursunu ücretsiz ve eğitimci kalitesinin iyi olmasından dolayı tercih ettikleri, müzik kurslarına hobi amaçlı ve kendilerini geliştirmek için katıldıkları, kurumun fiziksel yapısını ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamada yeterli buldukları, müzik kursunu kişisel beklentilerini karşılamada yeterli buldukları, müzik eğitimcisinin dersi öğretme becerilerini çok yeterli buldukları gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Informal education is a type of education which can meet the education needs of any people at any age. Public education centres are kind of an informal education institution and they have a great role to meet these needs. Also music is one of the elements we need whole our lives. Therefore indiviuals are in need of a music education to meet their music needs and to develope it. In this study we aimed to reveal public education centres' current situation and to detect their efficiency in music education so that we can put forward the contributions to it. Another purpose of this study is to identify the current situation's positive and negative sides which were detected by revealing the attendees of music education's views about the music education and the educator. For that purpose attendees who participated in music course in public education centres between 2018-2019 formed the population and 121 attendees who participated in music course in public education centres in Bursa created the sample. To gain the research data, books, articles, bulletins and theses were searched by using general survey method. Two data collection tools were used in the study. One of them is public education centres information and observation form, the other one is a four-part survey which was apllied to attendees. 5 point likert scale was apllied to attendees participated in music courses so as detecting the view of them about institution, music course and educators and their personel information. After sorting out survey results by setting down their values as frequency (f) and percent value (%) as part of descriptive statistical techniques, these results turned into tables. It is noted that public education centres advertise themselves sufficently yet they have some physical inadequacy (like classes, elevators, cafes/cantines). The most number of music courses were opened in 2017 (219 classes) and again the most number of attendees participated these courses (3940 attendees). Some suggestions stated for inadequacies. About athe attendees, it is found out that number of male attendees are more than females and their age range is mostly 35-49. Also it is revealed that they applied to courses with application forms and mostly they became aware of these courses with reference to their friends. Because they chose these courses for its qualified educators and being free. Other results about attendees are that they participated these courses as a hobby and to improve themselves, also they thougt the physical conditions and meeting expectations of society and themselves are adequate. Finally they stated that music educators are sufficent for teaching abilities. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.subject Güzel Sanatlar tr_TR
dc.subject Fine Arts tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.title Yaygın eğitim kurumlarında öğrenim gören kursiyerlerin müzik eğitimi kurslarına yönelik görüşlerinin incelenmesi (Bursa ili örneği) tr_TR
dc.title.alternative Analysis of attendees'views about music education institutions on informal education (The sample of Bursa) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 116 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster