DSpace@İnönü

Zvyagıntsev filmlerinde ailenin sunumu: Göstergebilimsel bir analiz

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çubuk, Mükremin
dc.date.accessioned 2020-02-25T10:55:29Z
dc.date.available 2020-02-25T10:55:29Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Çubuk, Mükremin (2019). Zvyagıntsev filmlerinde ailenin sunumu: Göstergebilimsel bir analiz. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-95 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15061
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Bilimleri Anabilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Sinema bir sanat ve bir teknolojik imkân olarak yaşam gerçekliğimizle bizi umulmadık yol ve yöntemlerle yüzleştirmektedir. Aile de varoluşsal bir olgu olarak yaşamın merkezinde yer almaktadır. İnsanı oluşturan temel karakteristik özelliklerin önemli ölçüde yine aile ortamında ya da aile bağları üzerinden şekillendiği bilinen bir gerçektir. Yaşadığımız zaman diliminin yarattığı çelişkilerle birlikte, aile ve ailevi bağların Zvyagintsev sinemasında nasıl temsil edildiği ya da sunulduğu bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada Andrei Zvyagintsev'in Dönüş (2003), Sürgün (2007) ve Elena (2011) adlı filmleri seçilerek, Roland Barthes'ın göstergebilimsel yöntemiyle, aile ya da ailevi bağ ve ilişkilerin Zvyagintsev filmlerinde nasıl sunulduğu ya da temsil edilmekte olduğu, göstergeler üzerinden incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Sinema, Aile, Rus Sineması, Göstergebilim, Andrei Zvyagintsev tr_TR
dc.description.abstract Cinema confronts us with unpredictable and unexpected ways and methods with the realities of our life as an art and as a technological potential. The family is at the center of life as an existential phenomenon. It'a also a well-known fact that the basic characteristics of human beings develope in a family environment and by family ties. It's the subject of this study that how family and its ties are presented and represented in Zvyagintsev's films with the contradictions created by the time period which we live in. In this study, Andrey Zvyagintsev's The Return (2003), The Bunishment (2007), and Elena (2011) films are selected to analyse according to Roland Barthes' semiotic approach in the context of family and family relations. Key Words: Cinema, Family, Russian Cinema, Semiotics, Andrei Zvyagintsev   tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İletişim Bilimleri tr_TR
dc.subject Communication Sciences tr_TR
dc.title Zvyagıntsev filmlerinde ailenin sunumu: Göstergebilimsel bir analiz tr_TR
dc.title.alternative Presentation of family in zvyagintsev films: A semiotic ananlysis tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 95 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster