DSpace@İnönü

Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aksak, Fadime
dc.date.accessioned 2020-02-27T10:31:19Z
dc.date.available 2020-02-27T10:31:19Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Aksak, F. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 1-95 s. İnönü Üniversitesi Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15177
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dersinin işlenişine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 'İngilizce Dersinin İşlenişine İlişkin Görüşler' anketi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2018- 2019 eğitim öğretim yılında Malatya ili merkez ilçelerindeki liselerde öğrenimine devam eden 1245 öğrenciden oluşmaktadır. Elde edilen verilerden öğrencilerin dersin işlenişine ilişkin genel görüşlerine dair frekans hesaplamaları yapılmıştır. Ayrıca araştırmanın bağımsız değişkenleri olan sınıf seviyesi, sınıf mevcudu ve İngilizce öğretmenlerinin mezun olduğu yükseköğretim programı açısından analizi Ki-Kare ilişki testi ile yapılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular, literatürdeki bulgularla karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin görüşlerine göre öğretmenlerin dersin başında öğrencilerin dikkatini çekmedikleri ancak onları derse güdülemeye çalıştıkları; derste çoğunlukla dil bilgisi ve çevirinin üzerinde durulduğu ancak farklı etkinliklere yeterince yer verilmediği; dört temel dil becerilerinden dinleme becerisini geliştirmeye yönelik etkinliklerin diğerlerine nazaran daha fazla yapıldığı; İngilizce derslerinde akıllı tahta ve sözlük dışında pek araç- gereç kullanılmadığı; öğrencilerin derse katılımını sağlamada öğretmenlerin başarılı oldukları; öğretmenlerin dersin sonuç bölümündeki basamaklara uygun olarak dersi bitirdikleri görülmüştür. Ayrıca İngilizce dersinin işlenişine ilişkin öğrenci görüşlerinde araştırmanın değişkenlerine göre farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar uyarınca, İngilizce dersinin çoğunlukla uygulamaya yönelik işlenmesinin yanı sıra araştırmacılara örneklem, yöntem çeşitleyerek İngilizce dersinin nasıl işlendiğini araştırmalarına yönelik önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Dersin İşlenişi, Ders Planlama, İngilizce Dil Öğretimi, Öğrenci Görüşleri, Öğretmen Nitelikleri. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the views of high school students' on teaching English were examined. Survey method was used for this study. The data was collected by means of a questionnaire of 'The Views on English Language Teaching Process' that was developed by the researcher. The sample of the research consisted of 1245 high school students in the central districts of Malatya in 2018- 2019 academic year. The frequencies of students' general opinions on teaching process of the lesson were calculated from the collected data. Also, Chi Square Test was done in terms of the students' grade, classroom size and the higher education graduate program of English language teachers. After the results of the data analysis, findings of the study were compared with the findings of the literature. According to the students' views, teachers do not attract their students' attention to the lesson at the beginning of the lesson however they try to motivate the learners towards the lesson. Teachers mostly teach grammar and use translation method during the courses, so they do not use different activities in the lessons. Also, listening activities have been done more than other skills. In the lessons, not many materials and equipment have been used apart from the interactive board and dictionaries. The teachers succeed in making their students participate in the lessons and they finish courses according to the stages of a lesson. Finally, there have been significant differences in the students' views about English language teaching process in terms of the research variables. Based on these results, more practices have been suggested in English courses. Besides, various sampling research methods have been suggested on how to teach English. Keywords: Teaching Lesson, Lesson Planning, Teaching English, Students' Views, Teacher Qualifications. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İngilizce Dil Öğretimi tr_TR
dc.subject Teaching English tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative An investigation of the students' views on English language teaching process in secondary education tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 95 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster