DSpace@İnönü

İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin baskın olarak kullandığı beyin yarım küresi ile akademik başarı arasındaki ilişkinin araştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yurttaş, Basri
dc.date.accessioned 2020-10-08T07:33:08Z
dc.date.available 2020-10-08T07:33:08Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Yurttaş, Basri (2019). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin baskın olarak kullandığı beyin yarım küresi ile akademik başarı arasındaki ilişkinin araştırılması. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-81 ss. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18279
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı / Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin baskın olarak kullandıkları beyin yarım kürelerini tespit edip akademik başarıları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmada bu amaç için ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Malatya ilinde 2014-2015 eğitim öğretim yılında eğitim gören 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise bu evren içerisinden seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 352 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Erduran Avcı(2007) tarafından geliştirilen beyin baskınlık aracı kendi bilgisi ve izni dahilinde kullanılmıştır. Öğrencilerin Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerindeki yıl sonu başarı puanları diğer bir veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin normallik analizi için çarpıklık katsayısı kullanılmıştır. Beyin baskınlığı ile akademik başarı arasındaki ilişki için tek faktörlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Fen Bilimleri dersindeki akademik başarı ile beyin baskınlığı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Aynı şekilde Türkçe, Matematik ve Sosyal bilgiler dersindeki akademik başarı ile beyin baskınlığı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan hareketle önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Akademik Başarı, İlköğretim, Beyin Baskınlığı, Fen Bilgisi, Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to investigate the dominant cerebral lobe that 7th grade students used and the relation between their academic achievement. Correlational survey model was used in the study. The study was conducted on 7th grade students studied in the province of Malatya in 2014-2015. The sample of the study consists of 352 7th grade students selected by random sampling method. ''The brain dominance tool'' developed by Erduran Avcı(2007) was used as a data collection tool within the scope of her knowledge and approval. Also Students' final achievement scores in Turkish, Maths, Science and Social Studies courses were used as another data source. SPSS 17.0 software was used for the analysis of the data obtained. Coefficient of skewness was used for the analysis of normality of data. One-way analysis of variance(One-Way Anova) was used for the relationship between brain dominance and academic achievement. As a result of the research, there was no significant relationship between academic achievement and brain dominance in Science course. Similarly, no significant relationship was found between academic achievement and brain dominance in Turkish,Maths, and social studies courses. Suggestions were made based on the results obtained from the research. Key Words: Academic Achievement, Primary Education, Brain Dominance, Science, Turkish, Mathematics, Social Studies en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.title İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin baskın olarak kullandığı beyin yarım küresi ile akademik başarı arasındaki ilişkinin araştırılması en_US
dc.title.alternative The relationship between the academic achievement and the use of dominant brain lobe among the 7th grade primary school students en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 81 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster