DSpace@İnönü

Türkiye'de lisans düzeyindeki müzik eğitimi kurumlarında verilen klarnet dersleri üzerine genel bir değerlendirme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğan, Sercan
dc.date.accessioned 2020-10-09T08:04:06Z
dc.date.available 2020-10-09T08:04:06Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Doğan, Sercan (2019). Türkiye'de lisans düzeyindeki müzik eğitimi kurumlarında verilen klarnet dersleri üzerine genel bir değerlendirme. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-134 ss. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18300
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırma, Türkiye'de bulunan lisans düzeyindeki müzik eğitimi kurumlarında, klarnet derslerinin olduğu okullardaki klarnet eğitimcilerinin görüşlerine dayanarak, klarnet dersleri üzerine genel bir değerlendirme yapmak ve daha önceden yapılmış araştırmaları inceleyerek, konuya farklı bir bakış açısı kazandırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın konusuyla ilgili literatür taraması yapıldığında, klarnet eğitimiyle ilgili çeşitli araştırmaların yapıldığı ancak yapılmış olan bu araştırmaların sayıca az olduğu, dikkat çeken bir nokta olmuştur. Bu bağlamda yapılan araştırma, konu ve içerik bakımından önemli görülmektedir. Aynı zamanda, alana katkı sağlamak amacıyla klarnet çalgısı, genel olarak incelenmiştir. Müzik eğitimi, çalgı eğitimi, klarnetin tarihsel gelişimi, Türkiye'de klarnet tarihi, klarnet türleri, özellikleri, sistemleri ve yapısı hakkında bilgiler verilmiştir. Araştırmada nitel veriler kaynak tarama yöntemiyle, nicel veriler ise uzman görüşleri doğrultusunda oluşturulan anket yoluyla elde edilmiştir. Betimsel tarama modelinde olan bu araştırmanın örneklemini, Güzel Sanatlar Fakültesi, Konservatuvar ve Eğitim Fakültesi kurumlarında görev yapan klarnet eğitimcileri oluşturmaktadır (N=18). Uygulanan anket çoktan seçmeli, açık uçlu, evet-hayır ve beşli likert tipindeki maddelerden oluşturulmuştur. Toplam 31 sorudan oluşan anketle, klarnet eğitiminde başlangıç süreçleri, ders süreçleri, klarnet eğitimcilerinin ders metotlarıyla ilgili görüşleri ve klarnet eğitimcilerinin derslere yönelik bireysel görüşlerini öğrenerek, vi eğitimciler arasında görülme sıklıklarını belirlemek amaçlı sorular yöneltilmiştir. Anketin uygulanması için Google Formlar kullanılarak sorular oluşturulmuş ve mail yoluyla katılımcılara ulaştırılmıştır. Uygulanan anketten elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerle değerlendirilerek yorumlanmıştır. Uygulanan anketten elde edilen verilere ilişkin frekans, yüzde değerleri, standart sapma ve ortalama değerleri SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca uygulanan anketin güvenirliği için Cronbach Alpha testleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda; klarnet eğitimcilerinin derslerinde en fazla Bb klarneti tercih ettiği, klarnet çalgısının maliyetiyle ilgili öğrencilerin çeşitli sorunlar yaşadığı, kısmen de olsa klarnet dersine başlayan öğrencilerin eğitimini devam ettirmediği, klarnet eğitimcilerinin klasik batı müziğine yönelik ders işledikleri, klarnet eğitimcilerinin klarnet eğitimiyle ilgili materyalleri ve gereçleri yeterli buldukları, klarnet eğitimcilerinin Türk müziğiyle ilgili metotları yetersiz buldukları, klarnet eğitimi sürecinde öğrencilerin diğer mesleki müzik dersleriyle ilgili yetersiz oldukları ve bu bağlamda klarnet derslerinin olumsuz etkilendiği ve klarnet ders saati sayılarının yetersiz olduğu yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Müzik Eğitimi, Klarnet, Klarnet eğitimi. en_US
dc.description.abstract This research, music education at the undergraduate level at institutions in Turkey, based on the views of educators in schools where the clarinet lessons, This research is designed to make a general evaluation on clarinet lessons and to examine the researches that have done before. When the literature review on the subject of the research has done, It is a remarkable point that various researches about clarinet education have been calculated but these studies have been limited in number. In this context, the research is considered important in terms of subject and content. At the same time, in order to contribute, the clarinet has been examined in general. Music education, musical education, historical development of the clarinet, clarinet history in Turkey, clarinet types, characteristics, these are given information about the system and structure. Qualitative data were obtained by source scanning method and quantitative data created in accordance with expert opinions were obtained through questionnaire. The sample of this research, which is a descriptive survey model, consists of clarinet educators working in the Faculty of Fine Arts, Conservatory and Faculty of Education N=31. The questionnaire was composed of multiple choice, open-ended, yes-no and five-likert items. With a total of 31 questions and were asked about the incidence of clarinet educators among the educators by learning the initial processes in clarinet education, the course processes, the opinions of the clarinet educators about the course methods, and the individual views of the clarinet educators. In order to apply the questionnaire, questions were created using by Google Forms and sent to the participants via e-mail. The data obtained from the survey was evaluated by statistical viii methods and interpreted. Frequency, percentage values, standard deviation and mean values of the data obtained from the survey were analyzed using SPSS program. Cronbach Alpha tests were applied for the reliability of the questionnaire. As a result of the research; clarinet educators preferred Bb clarinet most in their lessons, students had various problems about the cost of clarinet instrument clarinet educators have studied classical western music, clarinet educators find the materials and equipments related to clarinet education sufficient on the other hand clarinet educators find the methods related to Turkish music insufficient, In the context of clarinet education, there are some conclusions that the students are inadequate in relation to other professional music courses and because of that the clarinet lessons are affected negatively and the number of clarinet hours was insufficient. Key Words: Education, Music Education, Clarinet, Clarinet education. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Müzik en_US
dc.subject Music en_US
dc.title Türkiye'de lisans düzeyindeki müzik eğitimi kurumlarında verilen klarnet dersleri üzerine genel bir değerlendirme en_US
dc.title.alternative General assessment about clarinet courses in turkey's music education institution en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 134 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster