DSpace@İnönü

Resim çalışmalarında doğa yorumlamaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Arif
dc.date.accessioned 2020-10-14T08:25:32Z
dc.date.available 2020-10-14T08:25:32Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Özdemir, Arif (2019). Resim çalışmalarında doğa yorumlamaları. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-86 ss. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18366
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Resim Anasanat Dalı / Resim Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract ÖZET ÖZDEMİR, Arif, Resim Çalışmalarında Doğa Yorumlamaları, Yüksek Lisans Tezi, Malatya, 2019. Doğanın kendisine, tarih boyunca geliştirilmiş olan yorumlamaların devamlılığında, yeni farkındalıklar ve farklı yorumlar geliştirebilmek açısından, doğa yorumlamaları konusunun önemli olduğu düşünülmüştür. Resim çalışmalarında doğa yorumlamaları konusunun kuramsal bölümü için insanlık tarihi, sanat tarihi, insan-doğa, insan-sanat genel başlıkları incelenmiştir. Resim sanatı üzerine literatür çalışması yapılıp tez ana hatları belirlendikten sonra doğadan eskiz ve desenler çizilmiştir, yapılan bu ön çalışmalar da kullanılarak resim çalışmaları yapılmıştır. Çalışma üç bölümden oluşturulmuştur. Her bir bölümde doğa, insan ve sanat unsurları hakkında varılmış olan kimi kanı ve yorumlar ilgili oldukları düşünülen yerlere yazılmıştır. Birinci bölümde problem, araştırmanın yöntemi ve anahtar kelimelerin üzerinde durulmaktadır. Yapılan literatür çalışmasında elde edilen bilgiler eşliğinde ikinci bölümde sanatın doğa yorumları ile ilgili tarihsel gelişim ve insanın doğa algısı genel bir yaklaşımla anlatılmış. İkinci bölümün sonunda İnsan-doğa ilişkisinde insanın farkındalığı ve yorumlanan doğanın imgelemi, insanın yaratma edimi çıktılarına yine insanın yapmış olduğu nitelemeler, çıkarsamalar, araştırmada varılmış olan kanılarla sunulmuştur. Üçüncü bölümde konu ile ilgili yapılan resim çalışmalarının görselleri çözümlemeleriyle birlikte sunulmuştur. Bu tez kapsamında farklı ebatlarda kırk üç adet tuval üzerine yağlıboya resim yapılmıştır. Yüksek lisans eğitimi öncesi süreçte yapılmış olan altı adet resim de tez konusunu seçmede belirleyici bir yere sahip olduğu düşünüldüğünden, yüksek lisans sürecinde yapılan resimlerden on altı adedi ile birlikte toplam yirmi iki adet resim analitik, plastik çözümlemeleri ile birlikte sunulmaktadır. Resimlerde konu seçimi ve ilk elden beslenme sürecinde, insan doğa ilişkisi üzerine belli bir yoğunlaşmayı gerektirmiş, bunun sonucunda ortaya çıkan yorumlarla, öncüllerin yaptığı yorumların tarihsel sürecindeki değişim dönüşümleri hakkında fikir geliştirilmiştir. Sonuç olarak bu konuda yapılmış olan resimlerin plastik analizine bir bütün olarak bakıldığında, doğanın coğrafi görünümlerinden oluşmaktadırlar. Hemen her resimde kullanılan, görünümü seçilmiş doğa kesitleri belli bir süre yaşanılmış, fiziki, iklim koşulları vb. gibi özellikleri içselleştirilmiş, görsel ve duyusal hafızaya başvurularak plastik değerleri biçimlendirilmiş görünümlerdir. Bu görünümler açık kompozisyon, leke sel form elemanları, monokroma yaklaşan renk tonları tercih edilmiştir, derinlik çoğunlukla hava perspektifi ile verilmiştir. Doğanın döngüsü üzerine duyum ve düşünüşlerden oluşmuş imgelerden mekân, zaman üzerine oluşturulmuş bir süreç anlatılmaktadır. Bu süreç resmin deseninde, renginde ve tonlarında, kullanılan araç gerecin belirlediği etkide kendini gösterir. Bu etkinin sadeleşme etkisi olduğu düşünülmektedir. Doğa yorumlamaları konusunda yapılmış olan çalışmaların sanatsal kendine ait (özgün), bir dile sahip oldukları düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Doğa, İnsan, Taklit, Sanat, Resim, İmge, en_US
dc.description.abstract ABSTRACT Özdemir, Arif, master's thesis in the renditions of natüre in the works, pictures, Malatya, 2019. Hummanity, the prezence of their different natüre is realized ar until the day before when he senzed, daili life besides what dey to do adress the requrements of obligations, excepts the ordinary daily dealing whit who, from dealing with this interested in installing various meanings over timethings fascinating. The same bobby, nonetheless continues to this day, each time you enter a new start in the fight to get the art back with data, as long as the look is working to reach the first hand-histori. This effort is an attempt to get to know the same effort end loking forward to the future, too. After all, its own, thus have turned to natüre. The study is composed of three pasts, ın each chapter, some of the blood and interpretations about natüre, human end art elements are written in places that are thought to be relevant. In the first chater, the problem focuses on the method of research and the keywords. In the second chapter, accompanied by the information obtained in the literatüre study, historical development and human perception of nature are explained with a general approach regarding the interpretations of natüre of art. At the en of the second chaoter, humen awareness and interpreted human awareness in the human-nature relationship, the human creation outputs, the descriptions made by man, the inferences, are presented with the blood spilled in the research. In the third chapter, the visuals of the painting Works on the subject are presented together with the analysis. Within the scope of this thesis, Within the scope of this thesis, forty-three canvases of different sizes were painted with oil paintings. Six paintings made in the master's degree are also specified in the selection of the thesis subject, sixteen of the paintings made during the master's process, together with a total of total twenty-two paintings analytical, plastic solutions are presented in conjunction with. In the pictures, the choice of subject selection and first-hand nutrition process required a certain focus on the human natüre relationship, resulting predecessors in an idea of the transformations of change in the historical process of the interpretations made by the developed. Consequently, when viewed as a whole, plastic analysis of the pictures made on this subject consists of the geographical views of natüre. The natüre sections used in almost every picture, the appearance of which are chosen, are the appearances that have been experienced for a certain period of time, their properties such as physical, climatic conditions, etc. Are internalized, visual and sensory memory are applied and their plastic values are shaped. These vievs are preferred in clear composition, stain sel form elements, upcoming tints of monocrome, depth is mostly given with air perspective. A process based on spage and time is described from images composed of sensations and thougghts on the cycle of natüre. This process manifests itself in the pattern, color end tone of the picture, in the effect determined by the tool used. This effect is thought to have a simplification effect. It is thought that the Works on natüre interpretations have their own artistic (original) language. Keywords: Nature, Human, Imitation, Art, Painting, Image en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Güzel Sanatlar en_US
dc.subject Fine Arts en_US
dc.title Resim çalışmalarında doğa yorumlamaları en_US
dc.title.alternative Renditions of natüre in the works, pictures en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 86 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster