DSpace@İnönü

Self-efficacy perceptions regarding teaching profession: The case of faculty of science, letters, theology and fine arts graduates attending pedagogic formation program

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bulut, İlhami
dc.contributor.author Oral, Behçet
dc.date.accessioned 2021-01-20T12:55:19Z
dc.date.available 2021-01-20T12:55:19Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation BULUT İ,ORAL B (2011). Self-efficacy perceptions regarding teaching profession: The case of faculty of science, letters, theology and fine arts graduates attending pedagogic formation program. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 1 - 18. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVM09UY3hNUT09/self-efficacy-perceptions-regarding-teaching-profession-the-case-of-faculty-of-science-letters-theology-and-fine-arts-graduates-attending-pedagogic-formation-program
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19184
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 2011Cilt: 12Sayı: 3ISSN: 1300-2899 / 2149-9683Sayfa Aralığı: 1 - 18Metin Dili:İngilizce en_US
dc.description.abstract Abstract:Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon alan fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algılarını belirlemektir. Tarama modeli niteliğindeki bu araştırmada Kahyaoğlu ve Yangın (2007) tarafından geliştirilen 44 maddelik Öğretmen Adayı Öz- Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılında Dicle Üniversitesi bünyesinde açılan pedagojik formasyon programına devam eden 164 fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunu oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi istatistiksel değerlerin yanı sıra, t-testi ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunu öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının bütün olarak “Oldukça Yeterliyim” düzeyinde olduğu ortaya çıkmıştır. en_US
dc.description.abstract Abstract:The aim of this research is to determine self-efficacy perceptions on teaching profession of faculty of science, letters, theology and fine arts graduates who continue pedagogic formation program. The research was in survey model and in the research, the 44-itemed Teacher Candidate Self-efficacy Scale which was developed by Kahyaoğlu and Yangın (2007) was used. The sample for the study was the 164 graduates of faculty of science, letters, theology and fine arts who attend pedagogic formation program during 2010-2011 academic year in Dicle University. The data were analyzed by employing statistical procedures including mean and standard deviation and t-test and one way analysis of variance test. According to the findings, on preposition self-efficacy beliefs of teacher candidates, who were graduates of science, letters, theology and fine arts faculties, were at the level of “I’m quite sufficient”. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Self-efficacy perceptions regarding teaching profession: The case of faculty of science, letters, theology and fine arts graduates attending pedagogic formation program en_US
dc.title.alternative Fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algıları en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster