DSpace@İnönü

Teachers' and School Administrators' Views on Reasons and Prevention of Academic Failure in High Schools

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sezgin, Ferudun
dc.contributor.author Koşar, Didem
dc.contributor.author Koşar, Feridun
dc.contributor.author Er, Emre
dc.date.accessioned 2021-01-21T11:28:43Z
dc.date.available 2021-01-21T11:28:43Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation SEZGİN F,KOŞAR D,KOŞAR S,ER E (2016). Teachers' and School Administrators' Views on Reasons and Prevention of Academic Failure in High Schools. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 95 - 111. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBMk5qWTJOZz09/teachers-and-school-administrators-views-on-reasons-and-prevention-of-academic-failure-in-high-schools
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19198
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 2016Cilt: 17Sayı: 1ISSN: 1300-2899 / 2149-9683Sayfa Aralığı: 95 - 111Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:Bu çalışmanın amacı liselerdeki akademik başarısızlığın nedenlerine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemek ve akademik başarısızlığın önlenmesine yönelik çözüm önerilerini tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve olgubilim deseni benimsenmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden aşırı veya aykırı durum örneklemesi tekniği kullanılmış ve katılımcılar Ankara ili merkezinde yer alan ve öğrencilerinin akademik başarılarının düşük olduğu 9 liseden seçilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Okul yöneticileri öğrencilerin akademik açıdan başarılı sayılabilmesi için ulusal ve uluslararası sınavlarda başarı göstermelerini önemli bir ölçüt olarak görürken, öğretmenler bu ölçütü akademik başarı için önemli görmemektedir. Bulgular akademik başarısızlığın nedenleri arasında bireysel, ailevi, okul ve eğitim sistemi kaynaklı nedenlerin ön plana çıktığını göstermiştir. Katılımcılar, akademik başarısı düşük öğrencilerin yaşayacakları sorunlar arasında farklı tanımlamalar yapsa da, devamsızlık, eğitime devam edememe ya da okul terki gibi olayların yaşanabileceği vurgulanmıştır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Teachers' and School Administrators' Views on Reasons and Prevention of Academic Failure in High Schools en_US
dc.title.alternative Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkinÖğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster