DSpace@İnönü

A longitudinal study of effects of European language portfolio on reading skill

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Göksu, Ali
dc.contributor.author Genç, Bilal
dc.date.accessioned 2021-01-24T14:05:06Z
dc.date.available 2021-01-24T14:05:06Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation GÖKSU A,GENÇ B (2013). A longitudinal study of effects of European language portfolio on reading skill. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 131 - 144. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRMk1UTXdNQT09/a-longitudinal-study-of-effects-of-european-language-portfolio-on-reading-skill
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19205
dc.description Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi Yıl: 2013Cilt: 21Sayı: 1ISSN: 1300-8811Sayfa Aralığı: 131 - 144Metin Dili:İngilizce en_US
dc.description.abstract Abstract:Bu iki yıllık boylamsal çalışmanın amacı, standart dil testleri ile lise öğrencilerinin okuma becerilerinde Avrupa Dil Portfolyosu nun (ADP) etkilerini araştırmaktır. Katılımcılar, Avrupa Ortak Başvuru Metni ndeki (AOBM) öğeleri içeren ankete verdikleri cevaplara göre seçilen yirmi öğrenciden oluşmaktadır. KET ve PET sınavlarının yanı sıra, kendini değerlendirme testi de çalışma grubunun doğrulamasını yapmak için ön test ve son test olarak uygulandı. Gruba, AOBM deki seviyeler için hazırlanan materyallerle okuma yaptırıldı. Her öğrenci, öğrenme süreci boyunca okuma ile ilgili pek çok aktivite gerçekleştirdi. Çalışma, katılımcıların okuma becerilerindeki başarılarına ve yeterlikleri hakkındaki algılarına ADP nun önemli bir katkısı olduğunu gösterdi. en_US
dc.description.abstract Abstract:The purpose of this two year longitudinal study was to investigate the effects of European Language Portfolio (ELP) on reading skills of high school students with the standardized language tests. Participants were twenty students selected on the basis of their responses to a questionnaire based on the items in the Common European Framework of Reference (CEFR). In addition to KET and PET tests, self-assessment checklist was also conducted as pre-test and post test to cross-check the study group. The group was taught reading through materials prepared for the levels in CEFR. Every student did several activities related to reading during the learning process. The study revealed that the ELP made an important contribution to the participants success in reading skills and to their perceptions about their proficiency. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title A longitudinal study of effects of European language portfolio on reading skill en_US
dc.title.alternative Okuma becerileri üzerinde Avrupa dil portfolyosunun etkilerinin boylamsal bir çalışması en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster