DSpace@İnönü

Sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Durdukoca, Şule Fırat
dc.date.accessioned 2021-01-25T09:06:59Z
dc.date.available 2021-01-25T09:06:59Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation DURDUKOCA Ş. F (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 69 - 77. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJeE1EWTFOUT09/sinif-ogretmeni-adaylarinin-akademik-ozyeterlik-algilarinin-cesitli-degiskenler-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19212
dc.description Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 2010Cilt: 10Sayı: 1ISSN: 1303-0493 / 2148-4929Sayfa Aralığı: 69 - 77Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve öğretim türüne göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırma betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma için gerekli olan veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan "kişisel bilgi formu" ve Yılmaz, Gürçay ve Ekici (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Akademik Özyeterlik Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın Örneklemini 260 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veriler; t testi, F testi ve Scheffe testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, sımf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının öğretim türü değişkenine göre anlamlı bir biçimde farkhlaşmadığı, cinsiyet ve sımf düzeyi değişkenlerine göre ise anlamlı bir biçimde farklılaştığı belirlenmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi en_US
dc.title.alternative Analysis of academic self-efficiency beliefs of elementary school teacher candidates using different variables en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster