DSpace@İnönü

Malatya turgut özal tıp merkezinde 1999 yılında yatarak tedavi gören hastaların memnuniyet durumları ve etkileyen faktörler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yalçınkaya, Nurten
dc.date.accessioned 2016-05-31T11:04:55Z
dc.date.available 2016-05-31T11:04:55Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Yalçınkaya, Nurten. (2000). Malatya turgut özal tıp merkezinde 1999 yılında yatarak tedavi gören hastaların memnuniyet durumları ve etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi. 1-101 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/3282
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırma Malatya’da bulunan T.Ö.T.M.’ne 1999 yılında yatarak tedavi gören hastaların memnuniyet durumları ve etkileyen faktörleri saptamak amacıyla yapılmıştır.Araştırma kapsamına yatan hasta ağırlıklarına göre 19 servisten 385 kişi katılmıştır.Araştırmaya katılan 385 hastanın yaşlan 17 ile 87 arasında değişmektedir ve ortanca yaş 40’dır.Araştırmaya katılanlann %49.4’ü erkek, %50.6’sı kadındır. Bu cinsiyet açısından eşit sayıda kişinin araştırmaya katıldığını göstermektedir.Eğitim durumlanna bakıldığında, %30.4’ü İlkokul, %23.8’i Lise, %9.4’ü Üniversite ve Üzeri Okul Mezunu’ dur. Meslek durumlan incelendiğinde, %38.4’ü Ev hammı, %19.0’u Memur, %11.9’u Serbest Meslek sahibidir.Kişilerin sürekli ikamet yerlerine bakıldığında %75.8 ile Malatya ilk sırada yer alırken çevre illerden de talepler olmaktadır. Sosyal Güvence’ si olan-olmayan herkes T.Ö.T.M. ’nden faydalanabilmektedir.Araştırmaya katılanlann hastaneyi tercih nedenleri incelendiğinde; %55.4’ü “resmi şevkli”, %33.2’si “daha iyi tıbbi bakım” için %4.4’ü “acil” getirildiğini ifade etmiştir. Araştırmaya katılanlardan %51.2’si “yatış işlemlerini yapan görevlinin ilgi ve nezaketi”nden memnun, %50.6’sı “işlem öncesi bilgilendirilme”den memnun, %52.4’ü “yatış öncesi hastane kurallan hakkında bilgilendirilmemekten dolayı memnun değildir.Araştırmaya katılanlardan %80.8’i “servis sorumlu hemşiresinin ilgi ve nezaketi’nden, %95.6’sı “gerektiğinde hemşirelere ulaşabilme” konusunda memnundur. %86.3’ü “hastaneden ayrıldıktan sonraki bakım konusunda hemşire taralından bilgilendirilme”mekten dolayı memnun değildir.Araştırmaya katılanlardan %81.5’i “teşhis ve tedavi sürecinin başında, doktorunun kendisini yeterince dinlediğini ve anladığını” ifade etmiştir. Araştırmaya katılanlardan %63.2’si hastalığının ve tetkik sonuçlarının kendisinin anlayabileceği sözcüklerle anlatılmamasından dolayı memnun değildir.Araştırmaya katılanlar otelcilik hizmetlerinden memnun kalmıştır, özellikle “temizlik” konusundaki memnuniyet oram oldukça yüksektir (%99.7). Yiyecek-içecek servisi kalitesinden yaklaşık olarak her üç kişiden biri memnun kalmamıştır.Araştırmaya katılanlann %96.0’sı ihtiyaç duymalan halinde yine T.Ö.T.M.’ni tekrar tercih edeceklerini belirtmişlerdir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.title Malatya turgut özal tıp merkezinde 1999 yılında yatarak tedavi gören hastaların memnuniyet durumları ve etkileyen faktörler tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 101 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster