Örgütsel davranış bilimi açısından güç; çatışma, liderlik, iş tatmini, motivasyon, kişilik, tutum vb. konularıyla yakından ilgili ancak fazla rağbet görmeyen bir kavramdır. Güç sosyolojinin bir kavramı olmasına rağmen ...
Bu çalısmada Malatya ili içerisinde faaliyet gösteren bir kamu kurulusundaki yönetsel seviyeler ve farklı demografik özellikler tasıyan çalısanlar arasındaki yıldırma davranıslarının boyutu ve özelliklerinin incelenmesi ...
Günümüz ekonomik kriz ortamlarında daralan ve sürekli küçülen ekonomiler için atıl kapasitenin ürüne dönüstürülmesinde, stokların eritilmesinde ve satısların artırılmasında, pazarlama ve reklâm aracı olma fonksiyonları ile ...
Günümüzde bilim ve teknolojideki hızlı gelismeler ve rekabetin getirdigi degisim, kurumların kendilerini toplumun tüm kesimlerine anlatma ve tanıtma gerekliligi her zaman kinden daha fazla ön plana çıkmaktadır. Kurumların ...
Bu çalışmada yeni yönetim yaklaşımlarından yalın yönetim incelenmiştir. Yalın yönetimin doğuşu ve gelişim sürecinde hangi kaynaklardan etkilendiği ve gelişmesine katkısı olan kişiler ve olaylardan da bahsedilmiştir. Yalın ...
Bu çalısmanın öncelikli amacı, bir kamu kurumunda çalısan personelin özdeslesme düzeylerinin nelerden ve ne ölçüde etkilendiginin ortaya çıkarılması, kurumlarını algılama düzeyleri ile sadakat ve bir olma duygularının ...
Her alanda kendini gösteren degisim, toplumsal hayatı da etkilemekte ve toplum hayat ile iç içe olan ve sivil hayatın vazgeçilmez ögesi konumunda olan polisi de etkilemektedir. Polis de kendini sürekli degisim ve yenilesme ...
Alternatif Bir Finansman Tekniği Olarak Finansal Kiralama ve Malatya'daki KOBİ'ler Açısından Bir Değerlendirme? adlı çalışmada ilk olarak finansal kiralama tanıtılarak yöntemin; avantaj ve dezavantajları, tarihsel, hukuki, ...
Bireysel performansın gelistirilmesi, organizasyonun bir bütün olarak gelisebilmesi için anahtar bir faktördür. Her ciddi isletme kendi performansını bir takım yolları kullanarak takip eder. Performans yönetimi ise is ...
Küreselleşme sürecinde günümüzün dev ekonomilerini ayakta tutan ve gelişmelerine destek veren en değerli güç kaynaklarından birisi girişimciliktir. Ancak girişimciliğin ekonomik büyümeyi hızlandırabilmesi için kültürel ...
Çalısmanın birinci bölümünde uluslararası pazarlama, uluslararası pazarlama stratejileri ve ihracat konularına yer verilmistir. ?kinci bölümde kalite, standardizasyon, marka-kalite konularına yer verilmistir. Uygulama ...
20. yüzyılda dünyamızda yasanan teknoloji ve sanayi devrimleri gibi ekonomi de bir çesit devrim geçirmistir. Yüzyıllardır var olan ekonomik kurallar da yeni dönemde degismek zorunda kalmıstır. Artık günümüz ekonomi ...
Stratejik liderlik, çağdaş yönetim dünyasında yadsınamaz bir olgu olarak gündem oluşturmaya başlamıştır. Stratejik liderlik; geleceği öngörerek şekillendirebilmek, bunun için gerekli stratejik yönetim anlayışını oluşturabilmek ...
Araştırmanın konusu, Malatya kayısı ihracatçısı işletmeler üzerine bir araştırma yaparak, kayısı ihracatının geliştirilmesinde Malatya'daki kayısı ihracatçısı işletmelerin yeri ve öneminin tespiti ve değerlendirilmesidir
Dünyamız hiç olmadığı kadar hızlı ve birçok alanda öngörülemeyen bir değişim ve gelişim süreci içerisindedir. Bu süreç yüzyıllardır benzer şekil ve metotlarla çalışan sektörleri yapısal değişimlere zorlamaktadır. Sağlık ...
Gül, Onur(İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
Pazarlama bilimi insanların davranış ve düşüncelerini etkileyen unsurlarla yakından ilgilenir. Müzik de insanlar üzerinde bıraktığı psikolojik ve fizyolojik etkiler sayesinde pazarlama çabaları için büyük önem arz etmektedir. ...
Geleneksel performans değerlendirme sistemleri sadece çalışanları değerlendirirken, 360 derece performans değerlendirme sistemi ise kişinin kendisi, iş arkadaşları, astları, amirleri ve müşterileri tarafından yapılan çoklu ...
Bu çalışma, örgüt çalışanlarının kişilik özellikleri ve iş tatmini arasında bir ilişki olup olmadığını tespit etmek, ilişkinin yönünü ve derecesinin belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma verileri anket yöntemi ile ...