DSpace@İnönü

İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Merter, Feridun
dc.contributor.author Ekmekyermezoğlu, Nilgün
dc.date.accessioned 2016-07-25T10:23:00Z
dc.date.available 2016-07-25T10:23:00Z
dc.date.issued 2010
dc.date.submitted 2010
dc.identifier.citation Ekmekyermezoğlu, N. (2010). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-168 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/3930
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı. 1-168 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ilköğretim sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin sosyo-kültürel özelliklerini belirlemek ve bu faktörlerin İngilizce dersi akademik başarı durumlarına etkisini saptamaktır. Araştırmada konuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynaklar taranarak yabancı dil öğretiminin önemi, yabancı dil öğretiminin tarihsel süreç içerisindeki gelişimi, yabancı dil dersi öğretim programları ve yabancı dil dersi akademik başarısına etki eden faktörler hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın evreni Elazığ il merkezindeki devlet ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan sekizinci sınıf öğrencileridir. Evreni temsil edecek örneklem seçiminde ?tabakalı örnekleme? yöntemi kullanılmıştır. Örnekleme alınan okulların ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerine araştırmacı tarafından geliştirilen öğrenci kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin analizi SPSS 13.00 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Dağılımın özellikleri incelenmiş, veriler uygun istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencinin, anne ve babanın doğum yerinin, anne ve babanın eğitim düzeyinin, anne ve babanın mesleğinin, ailenin aylık gelir düzeyinin, ailedeki toplam kişi sayısının, öğrencilerin öğrenim gören kardeş sayısının, öğrencilerin çalışma odasına ve internete sahip olmasının, öğrencilerin yabancı dil sitelerini ziyaret etme, yabancı müzik dinleme, yabancı kitap okuma, yabancı film izleme, yabancı yayın yapan kanalları izleme sıklığının, öğrencilerin anne ve babalarının yabancı dil bilmesinin ve bildikleri dil türünün, öğrencilerin evlerinde dil eğitimine yardımcı kaynakların-materyallerin bulunmasının, velilerin İngilizce öğretmenleri ile görüşme sıklığının, aile üyelerinin İngilizce dersine çalışırken öğrenciye yardım etme sıklığının, öğrencilerin dershaneye gitmelerinin ve özel ders almalarının, İngilizce dersine günlük çalışma süresinin ve gelecekte yabancı dil ile ilgili bir meslek seçip seçmeyeceklerinin İngilizce dersi akademik başarı durumlarında etkili olduğu görülmüştür. Buna rağmen, öğrencilerin cinsiyetinin İngilizce dersi akademik başarı durumunda etkili bir faktör olmadığı görülmüştür. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER Sayfa Kabul ve Onay Sayfası......................................................................................... Onur Sözü........................................................................................................................................................................................................................i Önsöz..............................................................................................................................................................................ii Özet............................................................................................................................................................................................................................................iii Abstract................................................................................................................................................................................................................................v İçindekiler........................................................................................................................................................................................................................vii Tablolar Listesi..........................................................................................................................................................................................................xiii Şekiller Listesi............................................................................................................................................................................................................xvi 1. BÖLÜM 1. GİRİŞ 1.1. Problem ........................................................................................................................................................................................................1 1.1.1. Dil......................................................................................................................................................2 1.1.2. Yabancı Dil..................................................................................................................................3 1.1.3. Y abancı Dil Öğretimi............................................................................................................5 1.1.3.1. Y abancı Dil Öğretiminin T emel İlkeleri......................................................................5 1.1.3.2. Yabancı Dil Öğretiminin Genel İlkeleri......................................................................8 1.1.3.3. Yabancı Dil Öğretiminin Amaçları................................................................................10 1.1.3.4. Yabancı Dil Öğretiminin Gerekçeleri............................................................................10 1.1.3.5. Yabancı Dil Öğretiminin Yararları..................................................................................12 1.1.4. Yabancı Dil Olarak İngilizce..........................................................................................................14 1.1.4.1. Türkiye’de Yabancı Dil Öğretiminin Tarihsel Gelişimi................17 1.1.4.1.1. Cumhuriyetten Önceki Dönem............................................................17 1.1.4.1.2. Cumhuriyet Dönemi......................................................................................18 1.1.4.1.3. Yabancı Dil Öğretiminde Program Geliştirme Çalışmaları............................................................................................................21 1.1.4.1.3.1. 1997 Yabancı Dil Öğretim Programı....................................22 1.1.4.1.3.2. 2006 Yabancı Dil Öğretim Programı......................................24 1.1.5. Yabancı Dil Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler..................................................26 1.1.51. Aile......................................................................................................................................................................................30 1.1.5 2. Okul ....................................................................................................................................36 1.1.5.3. Öğrenciye Ait Bireysel Değişkenler............................................................41 1.1.5.31. Yaş............................................................................................................................42 1.1.5.3.2. Cinsiyet..................................................................................................................44 1.1.5.3.3. Yetenek..................................................................................................................45 1.1.5.3 4. Zeka............................................................................................................................46 1.1.5.3 5. Kaygı........................................................................................................................46 1.1.5.3.6. Motivasyon..........................................................................................................47 1.1.5.3 7. Kişilik......................................................................................................................49 1.1.5.3.8. İnanç ve Tutum................................................................................................50 1.2. Araştırmanın Amacı ..................................................................................................................................................................51 1.3. Araştırmanın Önemi ........................................................................................................................................................................51 1.4. Problem Cümlesi ..........................................................................................................................................................................52 1.5. Alt Problemler ..........................................................................................................................................................................................52 1.6. Sayıltılar ....................................................................................................................................................................................................53 1.7. Sınırlılıklar..............................................................................................................................................................................................54 1.8. Tanımlar ............................................................................................................................................................................................................54 1.9. İlgili Araştırmalar........................................................................................................................................................................55 1.9.1. Yurt İçinde Yapılan Araştırmalar..........................................................................................................55 1.9.2. Yurt Dışında Yapılan Araştırmalar......................................................................................................64 2. BÖLÜM 2. YÖNTEM 2.1. Araştırmanın Modeli......................................................................................................................71 2.2. Evren ve Örneklem........................................................................................................................71 2.3. Veri Toplama Aracının Geliştirilmesi............................................................................................................73 2.4. Veri Toplama Aracının Uygulanması ..........................................................................................................74 2.5. Verilerin Analizinde Kullanılan İstatistiksel Yöntemler..................................................74 3. BÖLÜM 3. BULGULAR VE YORUMLAR 3.1. Öğrencilerin Cinsiyetlerine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi...................................................................... 75 3.2. Öğrencilerin Doğum Yerlerine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi............................................................................................... 76 3.3. Öğrencilerin Annelerinin Doğum Yerlerine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi...................................................... 78 3.4. Öğrencilerin Babalarının Doğum Yerlerine Göre Akademik Başarı 79 Durumlarının İncelenmesi...................................................... 3.5. Öğrencilerin Annelerinin Öğrenim Düzeyine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi........................................................................ 80 3.6. Öğrencilerin Babalarının Öğrenim Düzeyine Göre Akademik Başarı 82 Durumlarının İncelenmesi........................................................................ 3.7. Öğrencilerin Annelerinin Mesleğine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi........................................................................ 84 3.8. Öğrencilerin Babalarının Mesleğine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi........................................................................ 86 3.9. Öğrencilerin Ailelerinin Aylık Gelirine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi........................................................................ 88 3.10. Öğrencilerin Ailelerindeki Kişi Sayısına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi...................................................................... 90 3.11. Öğrencilerin Öğrenim Gören Kardeş Sayısına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi........................................................... 91 3.12. Öğrencilerin Çalışma Odasının Olmasına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi...................................................................... 93 3.13. Öğrencilerin Evlerinde İnternet Bulunmasına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi..................................................... 94 3.14. Öğrencilerin İnternette Yabancı Dil Sitelerini Ziyaret Etme Sıklığına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi.........................................95 3.15. Öğrencilerin Yabancı Müzik Dinleme Sıklığına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi............................................ 97 3.16. Öğrencilerin Yabancı Kitapları Okuma Sıklığına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi............................................. 99 3.17. Öğrencilerin Yabancı Film İzleme Sıklığına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi...................................................................... 101 3.18. Öğrencilerin Yabancı Kanalları İzleme Sıklığına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi......................................................... 102 3.19. Öğrencilerin Annelerinin Türkçe Dışında Bir Dil Bilmelerine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi......................................... 104 3.20. Öğrencilerin Annelerinin Bildiği Dil Türüne Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi..................................................................... 105 3.21. Öğrencilerin Babalarının Türkçe Dışında Bir Dil Bilmelerine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi......................................... 106 3.22. Öğrencilerin Babalarının Bildiği Dil Türüne Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi.................................................................. 107 3.23. Öğrencilerin Evlerinde Yabancı Dil Eğitimine Yardımcı Kaynak- Materyal Bulunmasına Göre Akademik Başarı Durumlarının + , 109 3.24. Öğrencilerin Velilerinin İngilizce Öğretmenleri İle Görüşme Sıklığına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi......................... 110 3.25. Öğrencilerin Aile Üyelerinin İngilizce Dersine Çalışmalarına Yardım Etmesine Göre Başarı Durumlarının İncelenmesi.......................... 112 3.26. Öğrencilerin Yabancı Dil Eğitimi İçin Dershaneye Gitmesine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi............................... 114 3.27. Öğrencilerin Özel Ders Almasına Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi..................................................... 115 3.28. Öğrencilerin İngilizce Dersine Günlük Çalışma Sürelerine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi............................... 116 3.29. Öğrencilerin Gelecekte Yabancı Dil İle İlgili Meslek Seçebilmesine Göre Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi........................ 118 4. BÖLÜM 4. SONUÇ VE ÖNERİLER 4.1. Sonuçlar............................................................................ 120 4.2. Öneriler............................................................................ 123 EKLER EK-1: Öğrenci Kişisel Bilgi Formu................................................... 125 KAYNAKÇA............................................................................. 129 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.title İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler tr_TR
dc.title.alternative Socio-cultural factors effecting academic successes of 8th grade students of primary education at English class tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster