Reklam Kurulu, 11 Ağustos 2015 tarihli toplantısında Akkuyu
nükleer enerji santralinin ve Türkiye için yeni bir enerji türü olan nükleer
enerjinin tanıtımına yönelik reklamların, 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun’a aykırı olmadığını karara bağlamıştır.
Reklam Kurulu’nun söz konusu kararından hareketle hazırlanan bu
çalışmada, öncelikle amaçlanan çevreye ilişkin beyanlar içeren
reklamların sahip olmaları gereken özellikleri Akkuyu nükleer reklamları
örneği ile ortaya koymak ve somutlaştırmaktır. Bu çalışmada ayrıca
Akkuyu nükleer reklamlarının tüketici hukuku mevzuatı çerçevesinde
aldatıcı reklam olarak nitelendirilip nitelendirilemeyecekleri de
tartışılmaktadır.
Advertising Board decided that the ads for promoting Akkuyu
nuclear power plant and introducing the nuclear energy as a new type of
energy in Turkey, do not infringe the Law on Protection of Consumers
numbered 6502. This paper is primarily intended to ascertain the features
of environmental ads and concretize such features with reference to the Akkuyu nuclear power plant ads. Furthermore, this paper aims to discuss
whether or not the Akkuyu nuclear power plant ads are misleading and
deceptive in accordance with the consumer law legislation.