Abstract:
ÖZET
CAN, Ahmet, İnternet Reklamlarında Etkili İletişimin Bir Unsuru Olarak Tipografi,
Yüksek Lisans Tezi, Malatya, 2020
Günümüzde artan internet kullanımı beraberinde internet reklamları terimini de
ortaya çıkarmıştır. Bununla birlikte internette web sayfaları aracılığıyla farklı biçim ve
özelliklerde çeşitli reklam tasarımları kendini göstermeye başlamıştır. Bir internet
reklamının hedeflenen amaç doğrultusunda başarılı olabilmesi için tasarımcıların reklamı
oluşturan bütün tasarım unsurlarını net ve anlaşılır bir tarzda tasarım ilkelerine uygun
olarak bir araya getirmesiyle elde edilir. İnternet reklamlarının çeşitliliği göz önünde
bulundurulduğunda reklam alanı ve içerik düzenlemeleri tasarımsal açıdan farklılıklar
gösterebilir. Bu nedenle internet reklamlarında tipografinin, bir iletişim unsuru olarak
nasıl kullanıldığı, tipografinin tasarımı ve mesajı iletme gücü arasında nasıl bir bağ
olduğu ayrıca tasarımı şekil, yapı, denge gibi unsurlar yönünden nasıl etkilediği
gözlenmiştir.
Bu araştırmanın amacı; internet reklamlarında kullanılan tipografinin, verilmek
istenen mesajla bir bütün oluşturarak doğru ve etkili bir tipografiyle nasıl verildiğinin
incelenmesidir.
Araştırma kapsamında, internetin tarihsel gelişimi ile Dünyadaki ve Türkiye’deki
kullanım istatistiklerinin yanı sıra internetin ticarileşme süreci ve sosyal medya kavramı
incelenmiştir.
İletişim ve süreçleri ile iletişim türlerinin tanımı yapılarak açıklanmıştır.
Reklamın tarihsel gelişimi ile Dünyada ve Türkiye’de reklamcılık başlıkları
araştırılmış bunun yanı sıra internette yayınlanan reklam çeşitleri başlıklar altında
ayrıntılı olarak incelenmiştir.